Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag undrar om nån kan hjälpa mig att få ihop min träningsvecka. Jag har problemet att jag vill bli bättre i flera grejer samtidigt (fokus på UV-Rugby och Capoeira) vilket kanske inte är idealiskt. Min vecka ser just nu ut såhär:

Måndag: UV-Rugby/Spinning

Kul att se en till uv-rugby spelare (även om min prio ligger på löpningen 😉

Ta en titt på min träningsdagbok så kanske du får nåt tips.

Jag kan inte se din träning, kan jag de om du står på min kompislista? 🙂

Vilket lag spelar du för?

Det ska vara fixat så alla kan se min träning nu. Jag spelar för StiL.

Plocka ut Capoeira (det kanske inte är vad du önskar, men) och stoppa in löpträning där. Glöm inte att vissa av "löp"-passen bör vara löpstyrketräning (betyder styrketräning anpassat för löpning, inte styrketräning per se). För lämpliga övningar se lämpli

Du tror inte på att lägga in löpning istället så vissa dagar blir dubbla? Jag kan inte ta bort Capoeiran, den är en del av mig och inte bara träning 🙂

Promenera till Capoeiran och löp hem. Det är ju ganska lårintensivt så det är nog ingen idè att löpa innan.

Men beroende på hur hårt du satsar på de olika intressena kommer vissa att få stryka på foten med tiden, men sådant brukar lösa sig av sig själv.

Glöm inte bort att vila bara. Det är ju viktigt det med

Hur vet man hur mycket man bör vila?

Det undrar jag med. Jag har svårt att skilja den krypande latmasken från riktig trötthet ibland.

Läste i senaste Triathlon Plus att en förhöjd mornvilopuls med fem slag mot normalt gör att Paula Radcliff låter bli att träna den dagen.

12