Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 19:21Iaf jag brukar hoppa över träningen den dagen om jag vaknar och fast att jag sovit ordentligt känner mig riktigt, riktigt trött i kroppen. Inte den trötthet som kommer av att man tränat ett hårt pass utan den trötthet iaf jag för av att inte återhämta mig
Iaf jag brukar hoppa över träningen den dagen om jag vaknar och fast att jag sovit ordentligt känner mig riktigt, riktigt trött i kroppen. Inte den trötthet som kommer av att man tränat ett hårt pass utan den trötthet iaf jag för av att inte återhämta mig
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 20:18Jag ser träning lite som att plugga. Man lär sig mer ju mer man pluggar tills man når en viss gräns, och passerar man den blir det bara mos av hjärnan istället. Personligen hade jag inte gått under 2 vilodagar i veckan, men så är jag varken expert på åter
Jag ser träning lite som att plugga. Man lär sig mer ju mer man pluggar tills man når en viss gräns, och passerar man den blir det bara mos av hjärnan istället. Personligen hade jag inte gått under 2 vilodagar i veckan, men så är jag varken expert på åter
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 20:34Eller, svaret på när du behöver vila finns redan i din träningskalender. För att citera dig själv t.ex. senaste veckan:
Måndag: "Så svettig har jag inte vart på länge, härligt!!"
Tisdag: "Svetten sprutade och illamåendet nära :)"
Onsdag: "lite dåligt foku
Eller, svaret på när du behöver vila finns redan i din träningskalender. För att citera dig själv t.ex. senaste veckan:
Måndag: "Så svettig har jag inte vart på länge, härligt!!"
Tisdag: "Svetten sprutade och illamåendet nära :)"
Onsdag: "lite dåligt foku
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 20:38Har nån gång sett tabeller på exakt hur mycket man ska vila en muskel, beroende på vilket sätt och hur länge man ansträngt den. Elit-idrottare kan ju t.ex köra upp emot två till tre pass per dag 6-7 dar i veckan, och ändå se till att varje muskel får den
Har nån gång sett tabeller på exakt hur mycket man ska vila en muskel, beroende på vilket sätt och hur länge man ansträngt den. Elit-idrottare kan ju t.ex köra upp emot två till tre pass per dag 6-7 dar i veckan, och ändå se till att varje muskel får den
Quote from Funbeat user on 14 September 2009, 22:59Det ligger mycket i vad du säger Marie, tänk om veckan hade fler dagar så man kunde få in fler vilodagar. Jag tycker ärligt talat det är väldigt svårt att få till dem, det är så roligt att träna att jag har svårt att sitta still! Just nu har jag även myck
Det ligger mycket i vad du säger Marie, tänk om veckan hade fler dagar så man kunde få in fler vilodagar. Jag tycker ärligt talat det är väldigt svårt att få till dem, det är så roligt att träna att jag har svårt att sitta still! Just nu har jag även myck
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 09:50Måndag: UV-Rugby/Spinning eller löpning
Tisdag: Capoeira och därefter Uv-Rugby
Onsdag: Innebandy och eventuellt klättring/eventuellt löpning
Torsdag: Uv-Rugby
Fredag: Vilodag eller lätt löpning
Lördag: Löpning till / alt. Mornjogg och Capoeira
Söndag: Cir
Måndag: UV-Rugby/Spinning eller löpning
Tisdag: Capoeira och därefter Uv-Rugby
Onsdag: Innebandy och eventuellt klättring/eventuellt löpning
Torsdag: Uv-Rugby
Fredag: Vilodag eller lätt löpning
Lördag: Löpning till / alt. Mornjogg och Capoeira
Söndag: Cir
Quote from Funbeat user on 15 September 2009, 23:54Tack, de där var de mest peppande inlägget! Jag älskar verkligen de jag gör men imorn måste jag bara ta en vilodag annars kommer träningen inte vara lika rolig längre. Mitt problem nu är nog att jag försökt lägga in dubbelträningar för tidigt efter sommar
Tack, de där var de mest peppande inlägget! Jag älskar verkligen de jag gör men imorn måste jag bara ta en vilodag annars kommer träningen inte vara lika rolig längre. Mitt problem nu är nog att jag försökt lägga in dubbelträningar för tidigt efter sommar
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 20:28Klokt med vilodagen! Viktigt också att tänka långsiktigt, din kropp kommer successivt att vänja sig vid dubbelpass och mycket träning, men låt det komma naturligt. Tror det kommer gå galant för dig, bara du fortsätter vara observant på kroppen och humöret
Klokt med vilodagen! Viktigt också att tänka långsiktigt, din kropp kommer successivt att vänja sig vid dubbelpass och mycket träning, men låt det komma naturligt. Tror det kommer gå galant för dig, bara du fortsätter vara observant på kroppen och humöret
Quote from Funbeat user on 16 September 2009, 20:35Tack, men det är svårt att hålla sig stilla 😉
Tack, men det är svårt att hålla sig stilla 😉