Quote from Guest on 12 September 2010, 22:16Hej alla träningsmänniskor!
Nu är det dax att att kommaigång med löpningen! IGEN !?
Brukar vara duktig på att sätta upp höga mål och satsa brutalt hårt, detta med för som många säkert kan förstå att jag köper all utrustning springer några gånger och se
Hej alla träningsmänniskor!
Nu är det dax att att kommaigång med löpningen! IGEN !?
Brukar vara duktig på att sätta upp höga mål och satsa brutalt hårt, detta med för som många säkert kan förstå att jag köper all utrustning springer några gånger och se
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 22:26"Mitt mål är att springa en halvmara snabbare än frugan, nästa sommar!"
Då kan du inte springa som på innebandyn, utan lugna ner dig och njuta istället.
Att pulsen sticker iväg direkt är vanligt, utan spring vidare så kommer pulsen till normal nivå.
"Mitt mål är att springa en halvmara snabbare än frugan, nästa sommar!"
Då kan du inte springa som på innebandyn, utan lugna ner dig och njuta istället.
Att pulsen sticker iväg direkt är vanligt, utan spring vidare så kommer pulsen till normal nivå.
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 22:30Spring i ett tempo som du kan hålla hela vägen, inte snabbare. Skit i pulsen till en början, se till att springa ofta och kort istället för jättelångt en gång i veckan, det ger mer att köra många pass. Öka längden på dem när du känner dig redo. Om du trän
Spring i ett tempo som du kan hålla hela vägen, inte snabbare. Skit i pulsen till en början, se till att springa ofta och kort istället för jättelångt en gång i veckan, det ger mer att köra många pass. Öka längden på dem när du känner dig redo. Om du trän
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 23:28Nu kommer jag säkert få en massa mothugg men jag tycker att tid är viktigare än distans till en början. Eftersom du redan tränar innebandy skulle jag säga att ett lämpligt sätt att börja på skulle vara att springa en halvtimme 2-3 gånger i veckan. Strunta
Nu kommer jag säkert få en massa mothugg men jag tycker att tid är viktigare än distans till en början. Eftersom du redan tränar innebandy skulle jag säga att ett lämpligt sätt att börja på skulle vara att springa en halvtimme 2-3 gånger i veckan. Strunta
Quote from Funbeat user on 12 September 2010, 23:52Oavsett vilken sorts pass jag kör så är de första 15 minuterna långsamma. Gillar inte att få hög puls innan jag är varm. Prova det.
Olles förslag med att tänka i tid verkar passa för dig Jesper. Då slipper du tankar att om du springer snabbare så tar det
Oavsett vilken sorts pass jag kör så är de första 15 minuterna långsamma. Gillar inte att få hög puls innan jag är varm. Prova det.
Olles förslag med att tänka i tid verkar passa för dig Jesper. Då slipper du tankar att om du springer snabbare så tar det
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 06:35Ledsen att göra dig besviken Olle, men jag har inte heller några mothugg. Fördelen med att gå på tid i stället för sträcka är att man inte skall se löpningen som en bestraffning man skall klara av så snabbt som möjligt, utan mer som en njutning eller belö
Ledsen att göra dig besviken Olle, men jag har inte heller några mothugg. Fördelen med att gå på tid i stället för sträcka är att man inte skall se löpningen som en bestraffning man skall klara av så snabbt som möjligt, utan mer som en njutning eller belö
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 08:30Jag mäter all min löpning i tid, och inte i mil. Och det tror jag skulle passa Jesper också. 🙂
Jag mäter all min löpning i tid, och inte i mil. Och det tror jag skulle passa Jesper också. 🙂
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 15:21Jag är tvärtom men inte emot! Mäter alltid i distans men håller samtidigt järnkoll på/håller nere tempot. Alltså tid ändå. Fast ändå inte.
Och ett långpass ska vara lugnt och avslappnande, annars hade jag nog sysslat med nåt annat 😉
Jag är tvärtom men inte emot! Mäter alltid i distans men håller samtidigt järnkoll på/håller nere tempot. Alltså tid ändå. Fast ändå inte.
Och ett långpass ska vara lugnt och avslappnande, annars hade jag nog sysslat med nåt annat 😉
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 21:35Då har jag genomfört första rundan!
Testade tipsen jag fått och resultatet blev lyckat. (H)Sprang 5 km, utan att stanna! Ganska impad av mig själv faktiskt. (V)
Hade glömt att ladda mp3´n, men det gjorde det ännu lättare att hålla kolla på min skenade
Då har jag genomfört första rundan!
Testade tipsen jag fått och resultatet blev lyckat. (H)
Sprang 5 km, utan att stanna! Ganska impad av mig själv faktiskt. (V)
Hade glömt att ladda mp3´n, men det gjorde det ännu lättare att hålla kolla på min skenade
Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 22:40Grattis
Grattis