Quote from Funbeat user on 13 September 2010, 22:53Så bra att folk håller med mig, det blir liksom trevligast så. 😉
Jesper: Kul! Ta det försiktigt bara, du har trots allt ett år på dig.
Så bra att folk håller med mig, det blir liksom trevligast så. 😉
Jesper: Kul! Ta det försiktigt bara, du har trots allt ett år på dig.
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 08:31Olle, det lär intressant. Jag känner att jag alltid kommer springa 5 km på 30 min och jag vill springa åtminståne på 23-25 min.
Tips?
Men jag försöker springa 30 min varannan dag...ska jag då öka nästa pass till 35 min osv?
Jag ska ju springa milen nu i
Olle, det lär intressant. Jag känner att jag alltid kommer springa 5 km på 30 min och jag vill springa åtminståne på 23-25 min.
Tips?
Men jag försöker springa 30 min varannan dag...ska jag då öka nästa pass till 35 min osv?
Jag ska ju springa milen nu i
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 09:07Bra att det funkar Jesper! Du har ju redan fått många kloka tips, och som någon påpekade får du ju redan en form av snabbintervaller när du tränar innebandy (som ju kan vara sjukt jobbigt...), så löpträningen bör inriktas mot uthållighet.
Om du tycker de
Bra att det funkar Jesper! Du har ju redan fått många kloka tips, och som någon påpekade får du ju redan en form av snabbintervaller när du tränar innebandy (som ju kan vara sjukt jobbigt...), så löpträningen bör inriktas mot uthållighet.
Om du tycker de
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 09:31Nellie, om du är relativt ny på löpning så är det kanske inte dom här fantastiska kilometertiderna du ska sikta på i första hand. Risken för skador är för stor och det slutar med att du blir skitless på löpning.
Om du har att välja på variablerna springa
Nellie, om du är relativt ny på löpning så är det kanske inte dom här fantastiska kilometertiderna du ska sikta på i första hand. Risken för skador är för stor och det slutar med att du blir skitless på löpning.
Om du har att välja på variablerna springa
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 09:59Nellie: Spring mer. Variera tempot. I ditt fall skulle jag rekommendera att öka upp ett av passen minst till 1,5-2 timmar i lugnt tempo, säg 7:15-7:30, och att även försöka öka dina andra rundor i tid, upp till en timme per runda ungefär i lite högre temp
Nellie: Spring mer. Variera tempot. I ditt fall skulle jag rekommendera att öka upp ett av passen minst till 1,5-2 timmar i lugnt tempo, säg 7:15-7:30, och att även försöka öka dina andra rundor i tid, upp till en timme per runda ungefär i lite högre temp
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 10:00Eller så gör du det Peter sa. Det är egentligen det jag menar. 😉
Eller så gör du det Peter sa. Det är egentligen det jag menar. 😉
Quote from Funbeat user on 14 September 2010, 10:07Jag tackar ödmjukast för värdefulla tips. Ska absolut ta till mig dessa.
Just nu är jag inne i ett flow av löpning, tycker det är himmelens kul dessutom. Vill mycket. Men skynda långsamt alltså.Tack för att jag fick kapa lite i din tråd TS.
Jag tackar ödmjukast för värdefulla tips. Ska absolut ta till mig dessa.
Just nu är jag inne i ett flow av löpning, tycker det är himmelens kul dessutom. Vill mycket. Men skynda långsamt alltså.
Tack för att jag fick kapa lite i din tråd TS.
Quote from Funbeat user on 15 September 2010, 20:07Think Easy, Light, Smooth, and Fast. You start with easy, because if that’s all you get, that’s not so bad. Then work on light. Make it effortless, like you don’t give a shit how high the hill is or how far you’ve got to go. When you’ve practiced that so
Think Easy, Light, Smooth, and Fast. You start with easy, because if that’s all you get, that’s not so bad. Then work on light. Make it effortless, like you don’t give a shit how high the hill is or how far you’ve got to go. When you’ve practiced that so