Quote from Guest on 16 April 2013, 18:56Är lite förvirrad hur jag ska lägga upp Sthlm marathon. Har sprungit med Team sthlm marathon hela hösten/vintern/våren och kan idag sprunga runt 3 timmar innan det börjar bli jobbigt muskulärt.
Problemet är bara att jag springer i så långsam grupp att ma
Är lite förvirrad hur jag ska lägga upp Sthlm marathon. Har sprungit med Team sthlm marathon hela hösten/vintern/våren och kan idag sprunga runt 3 timmar innan det börjar bli jobbigt muskulärt.
Problemet är bara att jag springer i så långsam grupp att ma
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 19:06Utan att på något sätt vara någon expert på det här så skulle jag säga att ösa på är en dålig ide.
Mitt tips, som baseras på lite egen erfarenhet och kunskap från andra löpare och forum, är att det nästan alltid är mest effektivt att hålla ett så jämnt t
Utan att på något sätt vara någon expert på det här så skulle jag säga att ösa på är en dålig ide.
Mitt tips, som baseras på lite egen erfarenhet och kunskap från andra löpare och forum, är att det nästan alltid är mest effektivt att hålla ett så jämnt t
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 19:59Kör som du är van vid, och om du känner att du har ork, öka tempot sista milen.
Kör som du är van vid, och om du känner att du har ork, öka tempot sista milen.
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:00Med en måltid på 5 timmar kommer du 25 km på 3 timmar om du håller jämnt tempo. Om du istället går ut i ett tempo som är t.ex. en halv minut per km snabbare, så kommer du 27 km på samma tid. Det kommer inte att göra så stor skillnad.
Med en måltid på 5 timmar kommer du 25 km på 3 timmar om du håller jämnt tempo. Om du istället går ut i ett tempo som är t.ex. en halv minut per km snabbare, så kommer du 27 km på samma tid. Det kommer inte att göra så stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:23Receptet på ett perfekt marathonlopp låter väldigt enkelt: Välj rätt fart och håll den från start till mål. Rätt fart är den högsta fart du kan hålla utan att klappa ihop. Enkelt, eller hur?
Det här rådet går ju inte att följa eftersom man inte vet vilk
Receptet på ett perfekt marathonlopp låter väldigt enkelt: Välj rätt fart och håll den från start till mål. Rätt fart är den högsta fart du kan hålla utan att klappa ihop. Enkelt, eller hur?
Det här rådet går ju inte att följa eftersom man inte vet vilk
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:46Om man i uppförsbackar går lika snabbt som man springer så är det nog bra att gå i varje uppförsbacke hela loppet.
Om man i uppförsbackar går lika snabbt som man springer så är det nog bra att gå i varje uppförsbacke hela loppet.
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:48Om man inte är som jag - tycker det är jobbigare att gå än att småjogga. 🙂
Om man inte är som jag - tycker det är jobbigare att gå än att småjogga. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 14:34Kristina, Det var intressant.
Kristina, Det var intressant.
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 14:42Hehe, när jag blir trött blir jag trött i ffa höftböjarna och att strutta fram i långsam jogg med korta steg brukar kännas bättre för mig än att gå. Går absolut inte fortare, men känns skonsammare. 🙂
Hehe, när jag blir trött blir jag trött i ffa höftböjarna och att strutta fram i långsam jogg med korta steg brukar kännas bättre för mig än att gå. Går absolut inte fortare, men känns skonsammare. 🙂
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 15:19Tack för all input!
Tack för all input!