Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp med skor!
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Fick för ett tag sedan lite tips här då jag har problem med benhinnorna.
Jag hade precis köpt nya formgjutna inlägg och visste inte ifall jag även skulle köpa nya skor.
Jag testade iläggen och de gamla skorna och till en början blev det bättre för at

Själv brukar jag gå till en butik som kan skor och löpning (t.ex. Gå & Löpkliniken eller Löplabbet) för att få hjälp med att välja skor. Där finns ju även ortopedtekniker som kan hjälpa till med problem.

Det har iaf gjort susen för mina benhinnor och kn

Jag springer det mesta av min asfaltslöpning med mina 2160 GT, men har just köpt mig ett par DS Trainers av lite samma anledning som du funderar på det. Mina 2160 känns lite tunga och klumpiga, särskilt när jag ska springa lite längre sträckor.

Testade a

Asics DT Trainer 16 har fått en del kritik i några skotest. Se t ex här, http://beta.marathon.se/utrustning/test/asics-ds-trainer-16

Så även om du gillar 2160 så behöver inte "den näst lättaste skon" från samma tillverkare vara nästa sko.. Kolla på andra

Korrigerar dina formgjutna inlägg din pronation? I så fall kan det vara inläggen tillsammans med pronationsstöden i dina Asics 2160 som ger upphov till dina besvär. Jag tycker mig nämligen känna igen dina problem. Jag har en liten pronation som korrigeras

Kanske köpa Asics DT Trainer 15, de har väl inte fått lika mkt kritik.

2160 som fått så bra omdöme:
http://beta.marathon.se/webb-tv/spring/utrustning/stora-skotestet-2011?quicktabs_view__webbtv__panel_pane_2=2

Jag fick tipset att köpa Asics Sky Speed 2 istället för DS Trainer 16. Sky Speed:en ska tydligen vara mer lik DS Trainer 15 och därför sakna nackdelarna med 16.
Tyvärr har jag inte hunnit utvärdera Sky Speeden själv ännu...

I vanliga fall springer jag i

Tack för alla svar!
Ja mina inlägg korrigerar min pronation och när jag sprang med dom på löparband i mina förra skor Nike zoom stucture triax 14 + så tyckte hon som hjälpte mig att allt såg fint ut. Jag var redan då inne på att byta skor och hon tyckte d

Kritiken på Ds trainer 16 ligger bl a på att dom har mjukare dämpningen än tidigare. Dom anses ju vara en lättviktssko och bör ha hårdare dämpning. Kan bara hålla med.. hade Ds trainer 13 förut. Funkade både till träning och tävling. Bland dom absolut bä

Har 2160 hård eller mjuk dämpning då? I jämförelse med DS trainer då alltså..

12