Quote from Guest on 2 November 2007, 18:52Hej!
Jag har bestämt mig för att börja löpträna mer regelbundet. 3 pass i veckan hade jag tänkt mig. Jag gissar att det finns någon här inne som har bra tips på hur jag ska träna.. 😀
Som det ser ut nu så springer jag "då och då". På Tjejmilen i år blev
Hej!
Jag har bestämt mig för att börja löpträna mer regelbundet. 3 pass i veckan hade jag tänkt mig. Jag gissar att det finns någon här inne som har bra tips på hur jag ska träna.. 😀
Som det ser ut nu så springer jag "då och då". På Tjejmilen i år blev
Quote from Galderma Fritidsförening on 2 November 2007, 19:02http://www.marathon.se har bra träningsprogram som passar de flesta! Nybörjare som elit. 🙂
http://www.marathon.se har bra träningsprogram som passar de flesta! Nybörjare som elit. 🙂
Quote from Bengt Oden on 3 November 2007, 11:25Tack för tipset, Rebecca 😉
Nu har jag knåpat ihop ett program. Vad tror ni, ser det bra ut? Kommentarer uppskattas 🙂
Måndag: Styrketräning - basprogram för hela kroppen. 3 x 12
Tisdag: Snabbdistans 45 min - högt, jämnt tempo.
Onsdag: Återhämtningsp
Tack för tipset, Rebecca 😉
Nu har jag knåpat ihop ett program. Vad tror ni, ser det bra ut? Kommentarer uppskattas 🙂
Måndag: Styrketräning - basprogram för hela kroppen. 3 x 12
Tisdag: Snabbdistans 45 min - högt, jämnt tempo.
Onsdag: Återhämtningsp
Quote from Fredrik Närenfors on 3 November 2007, 11:49Ser väl bra ut. Du har ju två vilodagar och lagom variation på resten. Räknar onsdagens återhämtningspass som aktiv vila. Cyklist som jag är skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ta ett återhämtningpass på en cykel eller motionscykel. Då får du rulla
Ser väl bra ut. Du har ju två vilodagar och lagom variation på resten. Räknar onsdagens återhämtningspass som aktiv vila. Cyklist som jag är skulle jag mycket väl kunna tänka mig att ta ett återhämtningpass på en cykel eller motionscykel. Då får du rulla
Quote from Bengt Oden on 3 November 2007, 14:22Tack så jättemycket för tipsen, Pär 🙂 Ska göra som du säger och köra fler repetitioner!
Tack så jättemycket för tipsen, Pär 🙂 Ska göra som du säger och köra fler repetitioner!
Quote from Johan T on 3 November 2007, 14:55Programmet ser hårt ut, om du bara sprungit ”då och då” tidigare, 4 löppass/vecka varav 3 pass 3 dagar i rad. Jag tror det är bra att öka måttligt så att man inte ledsnar eller skadar sig. Till att börja med kanske du kan köra 3 pass per vecka och då snab
Programmet ser hårt ut, om du bara sprungit ”då och då” tidigare, 4 löppass/vecka varav 3 pass 3 dagar i rad. Jag tror det är bra att öka måttligt så att man inte ledsnar eller skadar sig. Till att börja med kanske du kan köra 3 pass per vecka och då snab
Quote from Bengt Oden on 3 November 2007, 16:01Det känns som att jag ska klara av det, men du kanske har rätt.. jag går kanske ut för hårt. Jag ska iallafall testa nästa vecka, och om det känns alltför tufft så kan jag ju trappa ner till ett kvalitetspass per vecka. Tack för hjälpen 🙂
Det känns som att jag ska klara av det, men du kanske har rätt.. jag går kanske ut för hårt. Jag ska iallafall testa nästa vecka, och om det känns alltför tufft så kan jag ju trappa ner till ett kvalitetspass per vecka. Tack för hjälpen 🙂
Quote from Lars Mörrby on 4 November 2007, 17:06Jag tycker programmet ser jättebra ut, men jag skulle nog trappa upp träningen långsamt och kanske ha som målslättning att köra detta om ett halvår. Det är väldigt vanligt att folk plötsligt börjar träna mycket hårdare än tidigare och sedan måste lägga av
Jag tycker programmet ser jättebra ut, men jag skulle nog trappa upp träningen långsamt och kanske ha som målslättning att köra detta om ett halvår. Det är väldigt vanligt att folk plötsligt börjar träna mycket hårdare än tidigare och sedan måste lägga av
Quote from Funbeat user on 5 November 2007, 11:24Hej!
Jag håller med om att du verkligen ska ta det lungt i början och vänja kroppen sakta. Jag gick själv ut för hårt ändå körde jag efter Runners Worlds bok, men jag tränade 4-5 dagar i veckan istället för 3-4 dagar. Nu har jag hälseninflammation och är
Hej!
Jag håller med om att du verkligen ska ta det lungt i början och vänja kroppen sakta. Jag gick själv ut för hårt ändå körde jag efter Runners Worlds bok, men jag tränade 4-5 dagar i veckan istället för 3-4 dagar. Nu har jag hälseninflammation och är
Quote from Bengt Oden on 5 November 2007, 12:01Tack för hjälpen, alla som har svarat 🙂 Som sagt var så ska jag köra den här veckan som planerat - bara för att se om jag orkar. Men det kanske är rimligt att byta ut tex. intervall-passet mot lugn löpning de första veckorna..
Jag inser ju att det är b
Tack för hjälpen, alla som har svarat 🙂 Som sagt var så ska jag köra den här veckan som planerat - bara för att se om jag orkar. Men det kanske är rimligt att byta ut tex. intervall-passet mot lugn löpning de första veckorna..
Jag inser ju att det är b