Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej! Är egentligen ingen tekniknörd, men upptäcker mer och mer att jag vill ju veta både exakt distans och tid. Kör idag en mix av en enkel Polarklocka och mobiltelefon med GPS. Har gjort ngr sporadiska försök att springa m pulsbandet, men får in dubbel p

305:an har ingen höjdmätare, den mäter höjden via GPS såvitt jag vet och detta ger stora fel. Den är inte heller vattentät. Den tål regn, svett och en mugg vatten vid lopp, men den tål inte att simma med enligt specifikation - även om en del gjort detta u

Suunto T6D har barometrisk höjdmätare. Detsamma gäller för några Polarmodeller.

Ingen av Garmins handledsmodeller har barometrisk höjdmätning, varken 305, 405, 405CX eller 310XT.
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=142&compareProduct=27335&compare

Tack för rättningen, då var jag felinformerad!

Jag fattar inte varför de envisas med att inte ha det ens i de mest exklusiva modellerna men de kanske försöker "predika" att GPS är det "enda" man behöver?

En (för mig) viktig "feature" hos en Pulsklocka är att den skall ha kodad överföring, det vill säga inte störas av andra klockor eller högspänningsledningar. Kan vara ganska trist när loggarna visar en snittpuls på 398 =)

Jag kör Suunto T6C och är jätten

Hej. Jag har också en Garmin 305 är är helnöjd. Höjden den mäter verkar rimligt i mina ögon men har inte kollat exakheten då mina kompisar också har Garmin 305. Lycka till.

Jag har haft olika polarklockor i c:a 20 år och har aldrig haft några vattenproblem. Jag har använt dom JÄMT. Då jag duschat, simmat mm mm...
Är man inte så noga med höjdmätningen (Den kan korrigeras i efterhand någotsånär) så kanske en Garmin 310XT duge

Det kan vara värt att nämna att Polars service är i en klass för sig. 🙂
Det skulle man kanske kunna säga om Garmin också men då pratar vi om en annan klass...

Här är en kille som inte sparat någon möda när det gäller att testa Garmins produkter: http://www.dcrainmaker.com/2009/09/garmin-forerunner-310xt-in-depth-review.html

Jag har en 310 med pulsband och är jättenöjd. Vet inte om barometrisk höjdmätning är nå