Quote from Guest on 7 April 2008, 11:17Hej på er cyklister!
Har en sambo som tidigare inte cyklat mer än "nån annan". Ni vet – nån motionsrunda nu och då and that´s it! Ni har han i över ett års tid "tjatat" om att han vill ha en racercykel och jag har trott att det har varit något övergående
Hej på er cyklister!
Har en sambo som tidigare inte cyklat mer än "nån annan". Ni vet – nån motionsrunda nu och då and that´s it! Ni har han i över ett års tid "tjatat" om att han vill ha en racercykel och jag har trott att det har varit något övergående
Quote from Lena O on 7 April 2008, 11:27Storleken verka helt väck??
Jag är 178 och trivs på min 52
Storleken verka helt väck??
Jag är 178 och trivs på min 52
Quote from Jonas Täng on 7 April 2008, 11:27Ge karln de där fyratusen som cykelbidrag så kan han själv lägga på för att få en bra cykel - från cykelaffären inte stormarknaden! För det dubbla får man en mycket bättre cykel.
Han lär hålla ut längre med en bättre cykel. Ifall han har en tendens att
Ge karln de där fyratusen som cykelbidrag så kan han själv lägga på för att få en bra cykel - från cykelaffären inte stormarknaden! För det dubbla får man en mycket bättre cykel.
Han lär hålla ut längre med en bättre cykel. Ifall han har en tendens att
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 11:34Är 4000 cykelns ursprungspris? Eller är den nedsatt?
Just nu, eller iaf förra veckan säljs en heldel av förra årets cyklar nedsatta, så det kan vara idé att kolla efter det (jag tittar lite själv)
Själv är jag väl lite i samma läge som din sambo så ...
Tr
Är 4000 cykelns ursprungspris? Eller är den nedsatt?
Just nu, eller iaf förra veckan säljs en heldel av förra årets cyklar nedsatta, så det kan vara idé att kolla efter det (jag tittar lite själv)
Själv är jag väl lite i samma läge som din sambo så ...
Tr
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 11:5757 verkar var på tok för stor ram för 170 cm, jag har 58 och är 186 cm...
(och "normala" kroppsproportioner)
57 verkar var på tok för stor ram för 170 cm, jag har 58 och är 186 cm...
(och "normala" kroppsproportioner)
Quote from Christian Wahlberg on 7 April 2008, 12:04171 cm på 52 ram här. Låter som läge att kolla annan cykelaffär.
171 cm på 52 ram här. Låter som läge att kolla annan cykelaffär.
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 12:14Gary och Jonas *får lite halvpanik* jag är bara 168 men "min cykelhandlare" uppmanar mig att ta en 54 före en 52. Låter det aldeles "hål i huvudet" eller han kan ha rätt???
Jag inser att det är andra mått som också spelar in - och han kanske ändrar sig nä
Gary och Jonas *får lite halvpanik* jag är bara 168 men "min cykelhandlare" uppmanar mig att ta en 54 före en 52. Låter det aldeles "hål i huvudet" eller han kan ha rätt???
Jag inser att det är andra mått som också spelar in - och han kanske ändrar sig nä
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 12:17Ja jag provcyklade en 55:a har jag för mig och tyckte den var lagom ... 1,77?
Ja jag provcyklade en 55:a har jag för mig och tyckte den var lagom ... 1,77?
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 13:31En annan Per skrev att om en cykelram har helt perfekt storlek, så är en storlek mindre oxå perfekt.
Sadlar kan höjas och styrstammar bytas, men topprör inte kapas...
(så lätt iaf)Per
(nybörjare, så ta inte mina ord som lag)
((ps. ta ingens ord som la
En annan Per skrev att om en cykelram har helt perfekt storlek, så är en storlek mindre oxå perfekt.
Sadlar kan höjas och styrstammar bytas, men topprör inte kapas...
(så lätt iaf)
Per
(nybörjare, så ta inte mina ord som lag)
((ps. ta ingens ord som la
Quote from Funbeat user on 7 April 2008, 16:06Hej Maria och Anna.
Jag är 171 och gav bort min ram som var en 53, den passade inte mig. och nu kör jag på en 52 slopad. Nu är det så mycket mer än bara storlek i höjd som är viktigt. Men ett litet tips är att det är bättre/lättare att fixa till en ram s
Hej Maria och Anna.
Jag är 171 och gav bort min ram som var en 53, den passade inte mig. och nu kör jag på en 52 slopad. Nu är det så mycket mer än bara storlek i höjd som är viktigt. Men ett litet tips är att det är bättre/lättare att fixa till en ram s