Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ni som cyklar i Vallentuna/Arninge/Ullnaområdet.

Hjälp till att få till en en tillfällig trafikföreskrift under den tid arbetet på "Ullnavägen" pågår. Vid pendling m.m. är resan över Angarn inte alltid välkommen.

Jag har skickat följande till Länsstyrel

Utmärkt initiativ även om den inte berör mig personligen. Självklart ska man inte bara bli hänvisad än hit eller dit, det måste vara rimliga alternativ också.

Blir inte Trafikverket inblandade också om Norrortsleden är statlig väg? Annars kanske någon re

Skickar in mtt bidrag på måndag Lasse 🙂 som tack för ditt fina initiativ lovar jag att vänta på dig i Stavabacken nästa gång.

Lycka till Jörgen! Hoppas du får respons.

Jim: det är Lasse vi ska tacka för initiativet. Åkte förbi igår och tittade och det finns ingen tilläggstavla som säger hur länge det är avstängt. Vägsträckan är ju tyvärr viktig för alla oss som cykelpendlar mellan Åkersberga och Täby/City. Ska kolla med

Funkar det inte att köra över Svinninge då? Fast det blir väl lite längre.

Funkar cykla över Svinninge men vägen är riktigt farlig och farten normalt tyvärr hög. Dålig kombination. Jag gör det inte längre 🙁
Alternativet jag tar (jobbar i Täby) är 276, därefter mot Angarn, Vallentuna, Arninge, Täby.

Ja du har rätt, den är läskig den vägen. Med MTB funkar det ju bra att cykla längs järnvägen ner till Rydbo men med racer är det ju inget alternativ.

Berätta gäran hur det går och vad det blir för respons, alltid kan man lära sig nåt inför den dagen något liknande händer i Skåne.

Lycka till!

Än så länge har Österåkers Kommun svarat via mejl och sagt att de hänskjutit detta till Länsstyrelsen i Stockholm då det är en väg som korsar flera kommuner (kommunen inte själv trafiksäkerhetsansvarig)

Länstyrelsen har kontaktat mig via mejl då Lv-nr in