Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ledsen över länken men hittar ingen annan som fungerar.

Senaste nytt kommer inte från Länsstyrelsen utan från personer som lagt dit jordhögen. Ullna GK skall tydligen få vägen att försvinna så att golfen kan spelas ordentligt på båda sidor.

Nästa konta

Ja, om man inte kan cykla igenom området är det naturligtvis skandal.
Väsby Golf gjorde en liknande grej för sådär 15 år sedan. Biltrafiken är avstängd där sedan dess, men senast jag provade gick det rätt bra att cykla.

Gunnar- Okej, var det där borta jordhögen låg. Jag har cyklat in på den vägen för inte så länge sedan, men då var det vid golfbanorna just och inte där jordhögen låg.

Här har vi nog lite ledtrådar.
http://www.ullna.com/infoomullna/ordfharordet-filer/protokoll.html
Bussvändplatsen som nämns i det här protokollet är kanske den som ligger precis vid jordhögen, den ser nybyggd ut.

Håller fullständigt med att om man nu planerar att stänga av vägen helt för att spela golf så är det skandal. Har inget emot golf men misstänker att man inte planerar någon cykelväg genom området. Konsekvensen skulle bli att cykelpendling med allt annat ä

Senaste nytt:
Länsstyrelsen skickade detta till Transportstyrelsen som skickade tillbaka det då de inte hade med det att göra...
Då slog registratorn på Länsstyrelsen till och ville ha min adress igen!

Om ni undrar var skatten går till så har det något m

De kommer nog att lägga din fråga underst i en hög någonstans. Det verkligt intressanta är nog vad de inblandade kommunerna säger om en eventuell cykelväg från bussvändslingan till Rosenkälla trafikplats.

Om ni inte kommer någon vart så kanske ni ska testa att lyfta frågan till någon lokaltidning?

Vilken kommun är egentligen viktigast att bearbeta? Som jag förstår det så är det egentligen tre kommuner inblandade på västra sidan om Ullnasjön: Österåker, Vallentuna (som har en liten kil in där) och Täby. Själv bor jag i Österåkers kommun och de är f

Kontakt cykelfrämjandet kanske också kan vara en idé. De har sedan något år tillbaka en mer uttalad cykelpolitisk profil och jag tror det är just den här sortens frågor som de vill jobba med.

Med lite tur har de kanske redan kontakter som faktiskt kan gö