Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 17:05Du borde jobba på Trafikverket.
Du borde jobba på Trafikverket.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 18:43lol, David.
Ett alternativ för träning är ju att uteslutande köra på 2+1 bilar med någon välvillig person som ligger i jämn fart bakom i bil, eller ännu hellre traktor. Det är ju ganska trafiksäkert och fullt lagligt.
För övrigt tycker jag det görs en
lol, David.
Ett alternativ för träning är ju att uteslutande köra på 2+1 bilar med någon välvillig person som ligger i jämn fart bakom i bil, eller ännu hellre traktor. Det är ju ganska trafiksäkert och fullt lagligt.
För övrigt tycker jag det görs en
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 10:15Jag pratade med ett par killar vid Ullna golf idag på morgonen. Enligt dem övergick ansvaret för väghållningen till markägaren i samband med att Norrortsleden öppnades 2008. (Dvs Vägverket/Trafikverket har nu sin fina motortrafikled och är väldigt nöjda m
Jag pratade med ett par killar vid Ullna golf idag på morgonen. Enligt dem övergick ansvaret för väghållningen till markägaren i samband med att Norrortsleden öppnades 2008. (Dvs Vägverket/Trafikverket har nu sin fina motortrafikled och är väldigt nöjda m
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 15:15Journalisten jag skickat info till har svarat och skrädde inte orden. Hon ska försöka få till en artikel. Snart får man väl reka svinningevägen istället 🙁
Journalisten jag skickat info till har svarat och skrädde inte orden. Hon ska försöka få till en artikel. Snart får man väl reka svinningevägen istället 🙁
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 16:28Svinningevägen är inget alternativ Jörgen, den är ju livsfarlig.
Tror det blir till att spara ihop till en MTB för att följa Roslagsbanan till Rydbo där jag får hitta ett förråd att hyra så jag kan byta till lvg.
Svinningevägen är inget alternativ Jörgen, den är ju livsfarlig.
Tror det blir till att spara ihop till en MTB för att följa Roslagsbanan till Rydbo där jag får hitta ett förråd att hyra så jag kan byta till lvg.
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 17:22Än så länge går det ju faktiskt att köra på Roslagsvägen. Om Österåkers kommun vill göra något för sina cyklister tycker jag den borde bygga obruten cykelväg från Åkersberga till Täljö och asfaltera vägen mellan Täljö och Rydbo. Samt se till att det blir
Än så länge går det ju faktiskt att köra på Roslagsvägen. Om Österåkers kommun vill göra något för sina cyklister tycker jag den borde bygga obruten cykelväg från Åkersberga till Täljö och asfaltera vägen mellan Täljö och Rydbo. Samt se till att det blir
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 21:47Lättast är att kolla vad som hände med överklagandet. Var ju tänkt att 800 meter ny cykelbana skulle läggas enligt denna karta: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=217217399724830954191.0004a227a6884bf03296b
http://www.vallentuna.se/sv/invanare/bo
Lättast är att kolla vad som hände med överklagandet. Var ju tänkt att 800 meter ny cykelbana skulle läggas enligt denna karta: http://maps.google.com/maps/ms?msa=0&msid=217217399724830954191.0004a227a6884bf03296b
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 22:06Om det skulle skita sig så kanske man kan be Österåkers(?) kommun att asfaltera grusvägen som går till Arninge. Vad jag minns så är det väl inte så lång sträcka egentligen som inte är asfalterad, eller minns jag fel?
En annan fråga. Är Lövsättravägen bra
Om det skulle skita sig så kanske man kan be Österåkers(?) kommun att asfaltera grusvägen som går till Arninge. Vad jag minns så är det väl inte så lång sträcka egentligen som inte är asfalterad, eller minns jag fel?
En annan fråga. Är Lövsättravägen bra
Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 23:05Ken, OK, nu fattar jag hur den vägen är tänkt att gå. Den skulle ju faktiskt vara en bra lösning.
Calle: Lövsättravägen har ganska låg (eller snarare väldigt låg) kvalitet på beläggningen men för övrigt är den trevlig. Se upp när du passerar Lövsättra ba
Ken, OK, nu fattar jag hur den vägen är tänkt att gå. Den skulle ju faktiskt vara en bra lösning.
Calle: Lövsättravägen har ganska låg (eller snarare väldigt låg) kvalitet på beläggningen men för övrigt är den trevlig. Se upp när du passerar Lövsättra ba
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 21:45Tror grusvägen är den som går in vid Långsryd dvs mellan Stava och RoslagsKälla.
Det finns en bom där som de boende och de vita bilarna (Douglas anställda) öppnar då och då. Den vägen är ok om du har MTB säger de som kör där.
Tar du ut vägen via cykla
Tror grusvägen är den som går in vid Långsryd dvs mellan Stava och RoslagsKälla.
Det finns en bom där som de boende och de vita bilarna (Douglas anställda) öppnar då och då. Den vägen är ok om du har MTB säger de som kör där.
Tar du ut vägen via cykla