Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 12:53Har en kontakt på en lokaltidning i Österåker och hon har gjort klassikern så att man slipper förklara varför cykel är något som går före golfen.
Har en kontakt på en lokaltidning i Österåker och hon har gjort klassikern så att man slipper förklara varför cykel är något som går före golfen.
Quote from Funbeat user on 20 April 2011, 20:04Jag mailade till Täby kommun i morse och frågade vad planen är för Roslagsvägen. Inget svar ännu.
Jag mailade till Täby kommun i morse och frågade vad planen är för Roslagsvägen. Inget svar ännu.
Quote from Funbeat user on 27 April 2011, 22:03Fick idag ett samtal från Länsstyrelsen. Kvinnan undrade om jag vill få Norrortsleden lv265 (som är en motortrafikled) att bli godkänd för cykel. Jag meddelade henne att det var liksom tanken...
Hon sa då att detta måste ut på remiss och det tar 4 veckor
Fick idag ett samtal från Länsstyrelsen. Kvinnan undrade om jag vill få Norrortsleden lv265 (som är en motortrafikled) att bli godkänd för cykel. Jag meddelade henne att det var liksom tanken...
Hon sa då att detta måste ut på remiss och det tar 4 veckor
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 21:02Mic, you talk about diffrent solutions in your contributions. Do you have these examples digital? Are they for real or are they "it should have been..."?
Jag försöker skriva ihop något men tiden rinner iväg.
För att förkorta vägen till målet: Någon som
Mic, you talk about diffrent solutions in your contributions. Do you have these examples digital? Are they for real or are they "it should have been..."?
Jag försöker skriva ihop något men tiden rinner iväg.
För att förkorta vägen till målet: Någon som
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 22:23Protokollet är från den lokala kolonistugeföreningen och inte något kommunalt dokument, så vi kan inte lita på att det som står där verkligen gäller. Jag tyckte bara att det kunde tillföra lite mer kunskap om vad som är på gång. Jag ska försöka komma ihåg
Protokollet är från den lokala kolonistugeföreningen och inte något kommunalt dokument, så vi kan inte lita på att det som står där verkligen gäller. Jag tyckte bara att det kunde tillföra lite mer kunskap om vad som är på gång. Jag ska försöka komma ihåg
Quote from Niclas Norrlén on 28 April 2011, 22:37I found something a little more official:
the detail plan for the new golf club between 265 and E18 - http://www.vallentuna.se/dok/publikationer/detaljplanergll_/d20090616rosenk_/d20090616beskri/D20090616_beskrivning.pdf&ei=0M65TaieC4ntsgb6zJXrAw&usg=AFQj
I found something a little more official:
the detail plan for the new golf club between 265 and E18 - http://www.vallentuna.se/dok/publikationer/detaljplanergll_/d20090616rosenk_/d20090616beskri/D20090616_beskrivning.pdf&ei=0M65TaieC4ntsgb6zJXrAw&usg=AFQj
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 06:48Sent a long email describing the absurd situation to a journalist I know. Hopefully media will be able to ask the questions and get some relevant answers. Will keep you posted if there is an article.
Sent a long email describing the absurd situation to a journalist I know. Hopefully media will be able to ask the questions and get some relevant answers. Will keep you posted if there is an article.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 13:30Jag ringde just Täby Kommun och kom bara till växeln. Där blev jag upplyst om att vägen ägs av Gustav Douglas på Rydboholms slott och att han gör vad han vill med den. Låter helskumt tycker jag med tanke på att det inte är länge sedan det var en länsväg.
Jag ringde just Täby Kommun och kom bara till växeln. Där blev jag upplyst om att vägen ägs av Gustav Douglas på Rydboholms slott och att han gör vad han vill med den. Låter helskumt tycker jag med tanke på att det inte är länge sedan det var en länsväg.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 14:48"Passagemöjligheterna mellan golfbanorna förbättras när väg
265 stängs av för allmän trafik. Utmed södra kanten av planområdet säkerställs en gång- och cykelväg mellan Lövsättravägen och tunneln under Norrortsleden delvis inom planen.
Utbyggnaden föruts
"Passagemöjligheterna mellan golfbanorna förbättras när väg
265 stängs av för allmän trafik. Utmed södra kanten av planområdet säkerställs en gång- och cykelväg mellan Lövsättravägen och tunneln under Norrortsleden delvis inom planen.
Utbyggnaden föruts
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 17:04Det är bara att acceptera att cyklister står lägst ner i rang i samhället. Alla vill ha bort cyklister så mycket som möjligt, utom de som själva cyklar, och de är på tok för få för att ha nåt inflytande. Inom 50 år kommer all cykling att vara död i Sverig
Det är bara att acceptera att cyklister står lägst ner i rang i samhället. Alla vill ha bort cyklister så mycket som möjligt, utom de som själva cyklar, och de är på tok för få för att ha nåt inflytande. Inom 50 år kommer all cykling att vara död i Sverig