Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 22:25Jag tänkte på denna väg
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=770622
Efter rydbo så är ju väg 274 och svinningevägen inte så roliga. Tänkte inte på det först. Men det hade man ju kunnat lösa genom att asfaltera grusvägen som går utmed roslags
Jag tänkte på denna väg
http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=770622
Efter rydbo så är ju väg 274 och svinningevägen inte så roliga. Tänkte inte på det först. Men det hade man ju kunnat lösa genom att asfaltera grusvägen som går utmed roslags
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 08:22Calle - vägen du visade på kartan är av grus men det går en asfaltsbelagd cykelväg parallellt. Vid FLIR cyklar man helt enkelt på andra sidan komplexet. Om du kommer från Arningehållet så ser du cykelbanan på höger sida innan du kommer fram till FLIR (ca
Calle - vägen du visade på kartan är av grus men det går en asfaltsbelagd cykelväg parallellt. Vid FLIR cyklar man helt enkelt på andra sidan komplexet. Om du kommer från Arningehållet så ser du cykelbanan på höger sida innan du kommer fram till FLIR (ca
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 20:44Där ser man. Det hade jag missat helt.
Jag tycker att det hela verkar märkligt att det inte finns några långsiktiga planer på att ha en fungerande cykeltrafik till och från Åkersberga. Men å andra sidan så fanns det ju möjligheter att bygga ut tunnelban
Där ser man. Det hade jag missat helt.
Jag tycker att det hela verkar märkligt att det inte finns några långsiktiga planer på att ha en fungerande cykeltrafik till och från Åkersberga. Men å andra sidan så fanns det ju möjligheter att bygga ut tunnelban
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 19:12Went by it 0600hrs this morning and now it was a hulk as it had been torched and someone had sprayed the text "öppna vägen" on the pavement.
Went by it 0600hrs this morning and now it was a hulk as it had been torched and someone had sprayed the text "öppna vägen" on the pavement.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 23:15Biketivism!
Biketivism!
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 19:36Idag fick jag telefon från tjejen på Österåkers kommun vars telefonsvarare jag pratade med i fredags. Hon var kanske inte exakt rätt person att prata med på kommunen, och jag hade egentligen inte tid att prata så det blev lite rörigt. I alla fall sa hon a
Idag fick jag telefon från tjejen på Österåkers kommun vars telefonsvarare jag pratade med i fredags. Hon var kanske inte exakt rätt person att prata med på kommunen, och jag hade egentligen inte tid att prata så det blev lite rörigt. I alla fall sa hon a
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 22:10http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/hog-tid-att-satsa-pa-infrastruktur-for-cykling_6140107.svd
Kanske lite bränsle till debatten
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/hog-tid-att-satsa-pa-infrastruktur-for-cykling_6140107.svd
Kanske lite bränsle till debatten
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 23:00Svar från Österåkers kommun:
"Frågan om cykling verkar inte vara löst. Det som är aktuellt just nu är en ansökan till länsstyrelsen från en privatperson på remiss hos kommunen om att tillåta cykling på Norrortsleden mellan Rosenkälla och Arninge. I övri
Svar från Österåkers kommun:
"Frågan om cykling verkar inte vara löst. Det som är aktuellt just nu är en ansökan till länsstyrelsen från en privatperson på remiss hos kommunen om att tillåta cykling på Norrortsleden mellan Rosenkälla och Arninge. I övri
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 23:19Mitt svar:
Hej!
Tack för svaret. Ska jag tolka det som att Österåkers kommun inte tänker göra något alls för att klara ut situationen?
Jag känner till ansökan till Länsstyrelsen. Jag har dock svårt att tro att Norrortsledens status som motortrafikled k
Mitt svar:
Hej!
Tack för svaret. Ska jag tolka det som att Österåkers kommun inte tänker göra något alls för att klara ut situationen?
Jag känner till ansökan till Länsstyrelsen. Jag har dock svårt att tro att Norrortsledens status som motortrafikled k
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 22:19Bra skrivet Gunnar!
Kul ändå att kommunen kommer ihåg förfrågan.
Bra skrivet Gunnar!
Kul ändå att kommunen kommer ihåg förfrågan.