Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Så fel jag har ibland. man kan inte lite på arbetare på platsen heller.
Jag ber om ursäkt Ullna GK. sid 6-7
http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/viewer_s.aspx?gKey=vdsnb4cc&gInitPage=1

Jag vill dock ha vägen kvar

Det ser mer och mer ut som det är Trafikverket som är boven i dramat tycker jag. Undrar hur de tänkte.

Trafikverket tänkte?

Jag har haft en dialog med Trafikverket och så här skriver den ansvarige för regional planering (Melissa Safer):

"Jag själv kommer att ta med mig denna sträcka (Gamla Roslagsvägen) i det projekt jag driver, Regional cykelstrategi – SATSA II, som en av de

Tack Per. Detta tyckte jag var intressant. Jag har letat efter en sådan här karta. Bra att veta att deras arbete pågår också.

Helt underbart om den blir asfalterad utmed Roslagsbanan från Åkersberga. Det här kan bli riktigt roligt!

Tack Per för kartan.

Idag kom utlåtandet, utskrivet 110713 beteckning 2581-8548-2011

Det blev avslag pga dåligt utrymme vid vägren.

Österåkers kommun skriver att de förstår vilken olägenhet det blivit med att gamla 265 stängdes då flera synpunkter inlämnats till kommunen. D

Nåväl. Tror inte att någon av oss innerst inne trodde att utslaget skulle bli något annat. Däremot, och det är minst lika viktigt, så har detta satt strålkastaren på själva problemet och förhoppningsvis kommer man nu att försöka hitta en lösning. Vår egen

Vet någon om en fungerande väg än?
Drabbades igår kväll av det mindre lustiga att sonen skulle ta sin moppe från Åkersberga till mig i Täby, och det tog tvärstopp i skogen mellan Täljö och Rydbo.
Uppenbarligen är det någon som varit där också och spärrat

Grusvägen är avstängd enligt kommungubbe som sa att det "smet" fel slags folk där. Inte lär det varit cyklister men kanske mopedister med aning för snabba saker.

Prata med dem, tog tyvärr inget namn. Tror dock att Österåkers kommun är en projicerande kom