Quote from Guest on 25 April 2009, 22:01Någon som har erfarenhet av hjärtklappning?
Sprang i dag ett motionslopp. Ungefär 5 min före start, när jag stod och "steppade" i startfållan, fick jag plötsligt hjärtklappning. Min pulsmätare visade 210-220 i puls - ca 10-20 slag över min "maxpuls". Hjä
Någon som har erfarenhet av hjärtklappning?
Sprang i dag ett motionslopp. Ungefär 5 min före start, när jag stod och "steppade" i startfållan, fick jag plötsligt hjärtklappning. Min pulsmätare visade 210-220 i puls - ca 10-20 slag över min "maxpuls". Hjä
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 22:11Hej!
Hjärtrusningar, eller takykardi som det heter inom sjukhusvärlden, kan vara lite svåra att diagnostisera ibland (då man allra helst vill "fånga" dem på EKG), men då det kan röra sig om förmaksflimmer eller någon typ av ichemi och du har haft det tidi
Hej!
Hjärtrusningar, eller takykardi som det heter inom sjukhusvärlden, kan vara lite svåra att diagnostisera ibland (då man allra helst vill "fånga" dem på EKG), men då det kan röra sig om förmaksflimmer eller någon typ av ichemi och du har haft det tidi
Quote from Funbeat user on 25 April 2009, 22:45Verkar detta bekant?
http://jogg.se/?sida=forum&subid=1769
Verkar detta bekant?
http://jogg.se/?sida=forum&subid=1769
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 13:52Kollade Du pulsen genom att känna på handleden och räkna, som man "brukar göra" alltså? Om Du kände Dig helt okej så handlar det gissningsvis om att Du inte har en kodad pulsmätare. Din pulsmätare stördes av signaler från andra pulsmätare. Vanligt förekom
Kollade Du pulsen genom att känna på handleden och räkna, som man "brukar göra" alltså? Om Du kände Dig helt okej så handlar det gissningsvis om att Du inte har en kodad pulsmätare. Din pulsmätare stördes av signaler från andra pulsmätare. Vanligt förekom
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 16:58Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, men så mycket kan jag säga att jag skulle aldrig ha startat loppet om min puls plötsligt hade gått upp i 200 slag och sedan lika snabbt dalat till 90. Att ha 200 i puls när man är stilla är fruktansvärt otäckt. Så j
Jag vill inte skrämma upp dig i onödan, men så mycket kan jag säga att jag skulle aldrig ha startat loppet om min puls plötsligt hade gått upp i 200 slag och sedan lika snabbt dalat till 90. Att ha 200 i puls när man är stilla är fruktansvärt otäckt. Så j
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 18:37Tack för tips och råd, ska kolla upp det med min läkare. Jag kan dock försäkra er om att det inte var något mätfel på pulsklockan som orsakade detta (även om pulsklockan säkert kan ha lagt på några slag).
Men jag tog puls både i hals och på handleden. De
Tack för tips och råd, ska kolla upp det med min läkare. Jag kan dock försäkra er om att det inte var något mätfel på pulsklockan som orsakade detta (även om pulsklockan säkert kan ha lagt på några slag).
Men jag tog puls både i hals och på handleden. De
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 20:27Usch, det där låter läskigt. Hopaps det är som andra skriver: att det inte är någon fara på taket. Men om jag råkade ut för det skulle jag utan tvekan kolla upp det med läkare,...
Usch, det där låter läskigt. Hopaps det är som andra skriver: att det inte är någon fara på taket. Men om jag råkade ut för det skulle jag utan tvekan kolla upp det med läkare,...
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 21:01Om det var hög musik i samband med det, så kan det ha med det att göra. Innan uppvärmningen inför Lidingöhalvan i höstas hade jag över 300 i puls enligt klockan. Det blev nog störningar både av musiken och av att de inre organen vibrerade av ljudvågorna.
Om det var hög musik i samband med det, så kan det ha med det att göra. Innan uppvärmningen inför Lidingöhalvan i höstas hade jag över 300 i puls enligt klockan. Det blev nog störningar både av musiken och av att de inre organen vibrerade av ljudvågorna.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 21:15Ja jag håller med dig där Emma...om jag nu förstår vad det är du menar typ...vi vanliga löpare behöver ingen som hellst upptrissning inför vårt kanske största idrottsevenemang i livet..tvärt om...men dom gör det väl för publiken å för det ändå fåtalet som
Ja jag håller med dig där Emma...om jag nu förstår vad det är du menar typ...vi vanliga löpare behöver ingen som hellst upptrissning inför vårt kanske största idrottsevenemang i livet..tvärt om...men dom gör det väl för publiken å för det ändå fåtalet som
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 21:33Är inte helt ovanligt och oftast inte farligt med hjärtrusningar men råder dig att kolla upp det för att se från vilket fokus i hjärtat rusningen uppstår. Vanligt är då att få göra arbetsprov; cykla med samtidig EKG-registrering eller att göra dygnsregist
Är inte helt ovanligt och oftast inte farligt med hjärtrusningar men råder dig att kolla upp det för att se från vilket fokus i hjärtat rusningen uppstår. Vanligt är då att få göra arbetsprov; cykla med samtidig EKG-registrering eller att göra dygnsregist