Quote from Jonas Täng on 27 April 2009, 11:03Björn jag måste hålla med de andra. Kolla upp det med läkare. Min man har råkat ut för nåt liknande, men om det var flimmer eller fladder har jag glömt just nu... däremot har jag inte glömt vilken himla tur han hade när han råkade ut för sin värsta hjärtr
Björn jag måste hålla med de andra. Kolla upp det med läkare. Min man har råkat ut för nåt liknande, men om det var flimmer eller fladder har jag glömt just nu... däremot har jag inte glömt vilken himla tur han hade när han råkade ut för sin värsta hjärtr
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 12:33Hej,
jag råder dig att kolla upp detta ordentligt. Även om det troligen är ofarligt så kan det kännas skönt att få det svart på vitt att läget är okej.Jag lider själv av hjärtklappningar och även smärtor i vad jag säger hjärtat, men som sjukpersonal pås
Hej,
jag råder dig att kolla upp detta ordentligt. Även om det troligen är ofarligt så kan det kännas skönt att få det svart på vitt att läget är okej.
Jag lider själv av hjärtklappningar och även smärtor i vad jag säger hjärtat, men som sjukpersonal pås
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 20:27björn... hjärtrusning/hjärtklappning är inte farligt så länge du fysiskt inte bli påverkad av det. någon gång då och då är ok. Väldigt ofta kommer det i samband med att man har haft stressigt ett tag. Förmaksflimmer brukar man inte alltid ha som ung utan
björn... hjärtrusning/hjärtklappning är inte farligt så länge du fysiskt inte bli påverkad av det. någon gång då och då är ok. Väldigt ofta kommer det i samband med att man har haft stressigt ett tag. Förmaksflimmer brukar man inte alltid ha som ung utan
Quote from Funbeat user on 29 April 2009, 00:30I dag var jag med om raka motsatsen. Hjärtfrekvensen sjönk plötsligt och sedan fortsatte den att ligga lägre än tidigare. Märkte inget annat och det var snarare så att jag fick mer ork än tidigare. Första gången jag märker något sådant, kan det vara "andr
I dag var jag med om raka motsatsen. Hjärtfrekvensen sjönk plötsligt och sedan fortsatte den att ligga lägre än tidigare. Märkte inget annat och det var snarare så att jag fick mer ork än tidigare. Första gången jag märker något sådant, kan det vara "andr
Quote from Zsuzsi Zsédely on 7 May 2009, 11:12Jag hamnade på Mölndals sjukhus för ett par tre veckor sedan, med konstaterat förmaksflimer! Jag har tidigare haft rusningar på hjärtat som gått över på någon minut eller så!
I det här fallet släppte inte flimret! Det dök upp på morgonen, men släppte inte
Jag hamnade på Mölndals sjukhus för ett par tre veckor sedan, med konstaterat förmaksflimer! Jag har tidigare haft rusningar på hjärtat som gått över på någon minut eller så!
I det här fallet släppte inte flimret! Det dök upp på morgonen, men släppte inte
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 14:12Hej,
Som snart färdig läkare (termin 10) kan jag bidra med att säga att det du upplevde förmodligen var ett ofarligt inslag av takykardi orsakat av stresspåslaget i samband med tävlingen. Detta säger jag för att du är ung och jag förstår att du är för öv
Hej,
Som snart färdig läkare (termin 10) kan jag bidra med att säga att det du upplevde förmodligen var ett ofarligt inslag av takykardi orsakat av stresspåslaget i samband med tävlingen. Detta säger jag för att du är ung och jag förstår att du är för öv
Quote from Zsuzsi Zsédely on 7 May 2009, 16:55>Detta säger jag för att du är ung och jag förstår att du är för övrigt frisk och mår bra.
EDIT- Enligt läkare och EKG och egen efterforskning, hade jag en solklar förmaksflimmer!Tack! Jo, jag är frisk och tränar, men jag fyllde 48 i måndags!
Jag ska t
>Detta säger jag för att du är ung och jag förstår att du är för övrigt frisk och mår bra.
EDIT- Enligt läkare och EKG och egen efterforskning, hade jag en solklar förmaksflimmer!
Tack! Jo, jag är frisk och tränar, men jag fyllde 48 i måndags!
Jag ska t
Quote from Funbeat user on 7 May 2009, 19:08Jon-Erik, jag tror Andrei svarar till Björn som startade länken och inte på ditt (intressanta) inlägg. Hoppas jag i alla fall 😉
Jon-Erik, jag tror Andrei svarar till Björn som startade länken och inte på ditt (intressanta) inlägg. Hoppas jag i alla fall 😉
Quote from Zsuzsi Zsédely on 7 May 2009, 19:46OOops...Intressant tråd i vilket fall som helst!
Jag ska tipsa min löpar- tillika jobbarkompis om den!
OOops...Intressant tråd i vilket fall som helst!
Jag ska tipsa min löpar- tillika jobbarkompis om den!