Quote from Funbeat user on 19 January 2010, 21:52Zipp 404 på en 2,5 kilo lättare cykel än förra året. Ska bli sååå kul!
Zipp 404 på en 2,5 kilo lättare cykel än förra året. Ska bli sååå kul!
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 08:10Så vill jag spara "billig" tid så ska man köpa på sig ett par gp4000s mot det dassiga däck jag har nu alltså 😉
Så vill jag spara "billig" tid så ska man köpa på sig ett par gp4000s mot det dassiga däck jag har nu alltså 😉
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:17Håkan C, vilka däck anses som bäst?
jag har hört många snacka om Veloflex, är de möjligen bland de bästa?
Håkan C, vilka däck anses som bäst?
jag har hört många snacka om Veloflex, är de möjligen bland de bästa?
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:25Håller med Håkan och Fredrik här:
Det viktigaste är att satsa på ett par hela, välriktade hjul med ny slang& bra och hyfsat nya däck.
Kanttråd eller tub? Är du inte van att byta en punka på tubdäck så är det nog ingen kul grej att stå och fippla med det
Håller med Håkan och Fredrik här:
Det viktigaste är att satsa på ett par hela, välriktade hjul med ny slang& bra och hyfsat nya däck.
Kanttråd eller tub? Är du inte van att byta en punka på tubdäck så är det nog ingen kul grej att stå och fippla med det
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 09:25Ne det var värst vilka långsamma hjul jag köpt, Kanske skulle skita i VR?!;)
Ne det var värst vilka långsamma hjul jag köpt, Kanske skulle skita i VR?!;)
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 10:07Om man med bäst däck menar minst rullmotstånd så är enl Tour test i september Conti GP 4000RS vinnare. GP 4000S är dock testets vinnare då det har bättre punkaskydd. Ngt som kan vara värt att tänka på inför VR. (Inga Veloflex med i testet)Vill du minska
Om man med bäst däck menar minst rullmotstånd så är enl Tour test i september Conti GP 4000RS vinnare. GP 4000S är dock testets vinnare då det har bättre punkaskydd. Ngt som kan vara värt att tänka på inför VR. (Inga Veloflex med i testet)Vill du minska
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 10:13Köp tubfälgar.
Köp tubfälgar.
Quote from Berit Bengtson on 20 January 2010, 10:14Rickard Larsson Saez undrade:
> vilka däck anses som bäst?Det är svårt att ge ett exakt svar på det, det finns så många olika modeller + att det kommer nya hel tiden.
Dessutom beror det på var däcken används, dvs hur grov asfalten är, och hur mkt du väg
Rickard Larsson Saez undrade:
> vilka däck anses som bäst?
Det är svårt att ge ett exakt svar på det, det finns så många olika modeller + att det kommer nya hel tiden.
Dessutom beror det på var däcken används, dvs hur grov asfalten är, och hur mkt du väg
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 13:16såg en test av däck i en annan tidning än Tour å då vann inte Conti så livet som cyklist är inte helt lätt
såg en test av däck i en annan tidning än Tour å då vann inte Conti så livet som cyklist är inte helt lätt
Quote from ellen olsson on 20 January 2010, 14:32De tyska däcken brukar nog bara vinna i Tyskland. I de franska och brittiska tidningar jag läser så brukar det variera betydligt mellan vilka som är bäst. Om man ska våga sig på en generalisering så är det väl att de senast lanserade modellerna brukar kla
De tyska däcken brukar nog bara vinna i Tyskland. I de franska och brittiska tidningar jag läser så brukar det variera betydligt mellan vilka som är bäst. Om man ska våga sig på en generalisering så är det väl att de senast lanserade modellerna brukar kla