Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 15:24tackar Håkan C för det informativa svaret!
tackar Håkan C för det informativa svaret!
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 17:54Tack för alla svar, då vet man vilka däck man ska ha.
blir nog ett par 50mm tub hjul:D
Tack för alla svar, då vet man vilka däck man ska ha.
blir nog ett par 50mm tub hjul:D
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 17:56Zipp Tangente eller Veloflex Record?
Zipp Tangente eller Veloflex Record?
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 18:08nej, det var väl GP4000s som var bäst eller?
nej, det var väl GP4000s som var bäst eller?
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 18:34Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité. Utav alla hjulhaverier som jag har varit med om så har det varit 80% Zipp hjul och speciellt 404:orna, (de nya ska va bättre) ekrar har flugit och flex
Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité. Utav alla hjulhaverier som jag har varit med om så har det varit 80% Zipp hjul och speciellt 404:orna, (de nya ska va bättre) ekrar har flugit och flex
Quote from Berit Bengtson on 20 January 2010, 20:07Valentin78 - skrev:
> Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité.Precis, det har du helt rätt i.
Men det är ju inte Zipp-hjul som Racing 0 i första hand skall jämföras mot
En mer relevant jämfö
Valentin78 - skrev:
> Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité.
Precis, det har du helt rätt i.
Men det är ju inte Zipp-hjul som Racing 0 i första hand skall jämföras mot
En mer relevant jämfö
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 20:23Om man med bäst däck menar minst rullmotstånd så är "Continental, Grand Prix Supersonic, 700x23" mitt val. Dom funkar fin fint runt diket.
Sen kör jag med "supersonic" slangar också. Men det finns säkert bättre.
205g för däck och slang. Inte så himla m
Om man med bäst däck menar minst rullmotstånd så är "Continental, Grand Prix Supersonic, 700x23" mitt val. Dom funkar fin fint runt diket.
Sen kör jag med "supersonic" slangar också. Men det finns säkert bättre.
205g för däck och slang. Inte så himla m
Quote from Funbeat user on 20 January 2010, 20:54hmm ang veloflex, kan det verkligen stämma att man kan spara närmare (15-)30min på ett däck? Nästan 1min/mil vid 30min sparande tid.
jag själv kör tub fast har under sista året kört med tufo extreme tape istället för lim. Förmodar att det spelar viss ro
hmm ang veloflex, kan det verkligen stämma att man kan spara närmare (15-)30min på ett däck? Nästan 1min/mil vid 30min sparande tid.
jag själv kör tub fast har under sista året kört med tufo extreme tape istället för lim. Förmodar att det spelar viss ro
Quote from Berit Bengtson on 21 January 2010, 08:38Rikard:
Några tyska tester känner jag inte till, duger ett svar på engelska (eller åtminstone amerikanska)?"I do use Tufo tape, but I wouldn’t use it on wheels that must be set up to be as fast as possible."
http://velonews.competitor.com/2008/03/bikes-
Rikard:
Några tyska tester känner jag inte till, duger ett svar på engelska (eller åtminstone amerikanska)?
"I do use Tufo tape, but I wouldn’t use it on wheels that must be set up to be as fast as possible."
http://velonews.competitor.com/2008/03/bikes-
Quote from Funbeat user on 21 January 2010, 16:40Nu är det hdessa jag har fast röda (med de brutalt dyra ekrarna) men de är omöjliga att knäcka. De är billigare
än Shimano WH7850 C24 settet och då klart att föredra enligt mig såklart 😉Hade jag Dura Ace på min cykel så skulle jag nog överväga Shiman
Nu är det hdessa jag har fast röda (med de brutalt dyra ekrarna) men de är omöjliga att knäcka. De är billigare
än Shimano WH7850 C24 settet och då klart att föredra enligt mig såklart 😉
Hade jag Dura Ace på min cykel så skulle jag nog överväga Shiman