Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelhjul till vätternrundan
You need to log in to create posts and topics.

tackar Håkan C för det informativa svaret!

Tack för alla svar, då vet man vilka däck man ska ha.
blir nog ett par 50mm tub hjul:D

Zipp Tangente eller Veloflex Record?

nej, det var väl GP4000s som var bäst eller?

Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité. Utav alla hjulhaverier som jag har varit med om så har det varit 80% Zipp hjul och speciellt 404:orna, (de nya ska va bättre) ekrar har flugit och flex

Valentin78 - skrev:
> Fulcrum Zero är inga blixtar men tidsskillnaderna är för små för att vara relevanta ställt mot kvalité.

Precis, det har du helt rätt i.
Men det är ju inte Zipp-hjul som Racing 0 i första hand skall jämföras mot
En mer relevant jämfö

Om man med bäst däck menar minst rullmotstånd så är "Continental, Grand Prix Supersonic, 700x23" mitt val. Dom funkar fin fint runt diket.

Sen kör jag med "supersonic" slangar också. Men det finns säkert bättre.
205g för däck och slang. Inte så himla m

hmm ang veloflex, kan det verkligen stämma att man kan spara närmare (15-)30min på ett däck? Nästan 1min/mil vid 30min sparande tid.

jag själv kör tub fast har under sista året kört med tufo extreme tape istället för lim. Förmodar att det spelar viss ro

Rikard:
Några tyska tester känner jag inte till, duger ett svar på engelska (eller åtminstone amerikanska)?

"I do use Tufo tape, but I wouldn’t use it on wheels that must be set up to be as fast as possible."
http://velonews.competitor.com/2008/03/bikes-

Nu är det hdessa jag har fast röda (med de brutalt dyra ekrarna) men de är omöjliga att knäcka. De är billigare
än Shimano WH7850 C24 settet och då klart att föredra enligt mig såklart 😉

Hade jag Dura Ace på min cykel så skulle jag nog överväga Shiman