Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHOKA modeller
You need to log in to create posts and topics.

Sitter återigen och funderar på HOKA One men eftersom de är hyfsat krångliga att få tag i och ganska dyra vill jag verkligen få "rätt" modell och storlek.

Stinson Evo - 6 mm drop 300 gram

Stinson Tarmac - 6 mm drop 290 gram

Bondi B - 4.5 mm drop 280 gr

Tja Niclas. Jag har både Stinson o Bondi. Oavsett så köp ett par. På mina Stinson tog jag en halvstl större o även på mina Bondi. Med facit i han skulle jag nog gått upp en helstl på Bondin,den är lite smalare i modellen. Kolla på petebladssport oxå. Vet

Jag har de här:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=69d756979f734b90a0dfc002f7f79d6d.jpg&Size=&share=

Alla tre paren är goa och sköna att springa i.

Bondi B: Bra alroundsko. Funkar till allt men jag har fläkt upp både sulor och ovantyget i t

Kollade runt på några olika ställen och jämförde priser och kollade om de hade min önskade storlek (bestämde mig för +½ mot normala). Hittade inga bra priser utan det drog på uppåt 1600 med frakt.

Noterade att Löplabbet sålde Hoka för 1900 och beslöt mig

Lycka till med dina Bondi B! På 24H RM som jag nämnde här ovan kom vi Hokalöpare in på platserna 1,2,3,6 o 9 bland de 10 främsta. Hoka dominerar numera på långa tidsultror.

Har:
1. Mafate WP Low. Har gått 400 mil och goda för mer.

2. Combo XT Stinson B

3. Bondi S2.

Mafate köpte jag för 4 år sedan i Annecy, Frankrike. Huvudkontoret då.

De 2 andra i USA:
http://www.zappos.com/hoka

Mafate stabilast..
Bondi S2 lättast.

Mikael skriver att Hoka´n, i alla fall en modell, funkar på tartan. Hur sjutton går det ihop?
Mina vanliga löparskor (inte tjocka som Hoka men kallas säkert ändå tjockskor av barfotalöparna) tycker jag känns obehagligt mjuka i kombination med tartan.

Jag sprang i 48 timmar på tartanen i Skövde.
Gick alldeles utmärkt med det undantaget att jag inte fick en enda blåsa att visa upp efteråt.
Så den där "tycksyndommig" bilden blev det inget av med. 🙂

Springer man 24 eller 48 så finns det ingenting som heter "obehagligt mjukt".

Nä, kanske inte, har ingen erfarenhet, men jag tänkte mest på att det är jobbigt, som att springa i sand.