Quote from Guest on 25 November 2011, 20:40Har ritat en karta genom trixiga terrängmiljöer och undrar om det går att föra över det till en 310:a så att det blir en linje som går att följa på klockans display då man är ute och ska hitta dit...?
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=1
Har ritat en karta genom trixiga terrängmiljöer och undrar om det går att föra över det till en 310:a så att det blir en linje som går att följa på klockans display då man är ute och ska hitta dit...?
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 20:50Känner du till gpsies.com? Där kan man i alla fall rita rundor som sen kan exporteras till Garmin Forerunner 305, så det borde väl gå på din klocka?
Känner du till gpsies.com? Där kan man i alla fall rita rundor som sen kan exporteras till Garmin Forerunner 305, så det borde väl gå på din klocka?
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 21:20Jag har använt GPSies för det mesta. Någon gång direkt i TC, men då med Open Street Maps kartor. Oftast har jag tagit det via TC ändå för att man där kan sätta ut markeringar i spåret vid krångliga ställen.
Se spåret på klockan och använda det som naviga
Jag har använt GPSies för det mesta. Någon gång direkt i TC, men då med Open Street Maps kartor. Oftast har jag tagit det via TC ändå för att man där kan sätta ut markeringar i spåret vid krångliga ställen.
Se spåret på klockan och använda det som naviga
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 21:30Tack! Ska prova gpsie.
Finns det hjälp där hur man sparar, vilket format och hur man för över till klockan?
(Helst utan att ta till TC för det programmet förstår jag mig verkligen inte på)
Tack! Ska prova gpsie.
Finns det hjälp där hur man sparar, vilket format och hur man för över till klockan?
(Helst utan att ta till TC för det programmet förstår jag mig verkligen inte på)
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 21:42Det finns en "exportera till Garmin GPS"-knapp. När jag gjorde det sist fick jag själv klura ut vilket format jag skulle ha och fick googlade en del innan jag kom på det och nu minns jag inte vad formatet hette, men de kanske har ändrat nu.
Det finns en "exportera till Garmin GPS"-knapp. När jag gjorde det sist fick jag själv klura ut vilket format jag skulle ha och fick googlade en del innan jag kom på det och nu minns jag inte vad formatet hette, men de kanske har ändrat nu.
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 21:49Håller med om att gpsies är ett bra val. Vill man inte rita rutten där så kan man också importera en fil (t.ex. tcx eller gpx) till "slingskaparen" och sedan exportera till garmin. "Garmin course TCX" blir nog bra som format till en 310:a!
Håller med om att gpsies är ett bra val. Vill man inte rita rutten där så kan man också importera en fil (t.ex. tcx eller gpx) till "slingskaparen" och sedan exportera till garmin. "Garmin course TCX" blir nog bra som format till en 310:a!
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 22:13Tack alla! Ska prova rita där imorrn 😉
Tack alla! Ska prova rita där imorrn 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 22:31Funktionerna finns i Garmin Connect. Där är det enkelt att rita och någon knapptryckning för att lägga över banan till ANT agenten så den sen automatiskt laddas upp till klockan vid nästa anslutning.
Du behöver inte bry dig om format eller något sånt. K
Funktionerna finns i Garmin Connect. Där är det enkelt att rita och någon knapptryckning för att lägga över banan till ANT agenten så den sen automatiskt laddas upp till klockan vid nästa anslutning.
Du behöver inte bry dig om format eller något sånt. K
Quote from Funbeat user on 25 November 2011, 22:47Gpsies kan ladda ner "direkt" till klockan, med hjälp av garmins webbläsarplugin, samma du använder för att ladda upp pass till funbeat. Annars är det tcx.
Men det kan ju vara värt att testa connect, funktionen är ganska ny där och jag har inte ritat någ
Gpsies kan ladda ner "direkt" till klockan, med hjälp av garmins webbläsarplugin, samma du använder för att ladda upp pass till funbeat. Annars är det tcx.
Men det kan ju vara värt att testa connect, funktionen är ganska ny där och jag har inte ritat någ
Quote from Funbeat user on 26 November 2011, 11:41Fredrik: Även när man väljer att exportera direkt till klockan från GPSies måste man välja format, därav diskussionen ovan.
Provade nu för första gången funktionaliteten för detta i GC. Det verkar ganska smidigt. GC tar sig så sakta.
Fredrik: Även när man väljer att exportera direkt till klockan från GPSies måste man välja format, därav diskussionen ovan.
Provade nu för första gången funktionaliteten för detta i GC. Det verkar ganska smidigt. GC tar sig så sakta.