Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Var inne på GC och dessvärre var upplösningen för låg så som SN antydde. Det handlar ju om nivån obanat, stig & grusväg.

Det blir till att testa GPSies då tid infinner sig. Men om det blir för svårt för mig finns en enklare variant där man helt enkelt ba

Ojoj! Bara för det har jag redan lyckats både göra en slinga

( http://www.gpsies.com/mapUser.do?username=mrliljen65 )

och dessutom laddat hem den och sparat den på hårddisken som en "Garmin route TCX".

Men hur får man sen in den i ANT-agenten & klockan

När du laddade ner filen till datorn så tryckte du på en knapp i GPSies som heter "ladda ner". Om du istället trycker på knappen "exportera till Garmin GPS" så laddas den automatiskt mer till ANT agenten (efter att du fått en dialog där du väljer garmin c

Helt otroligt!

Efter några svordomar över att jag verkligen inte förstår hur websidan ska användas lr hur man navigerar där så visade det sig att man kom till nåt som hette slinglista då man loggar in på gpsies. Kanske går att komma dit på

Gjorde om samma sak med den första milen på morgondagens LP

http://www.gpsies.com/map.do;jsessionid=F1B8C3A6C23A048215115E77D88DE5DD?fileId=jpfgzhccgphjatzw

så jag återkommer redan imorrn om hur det gick att "följa" rutten irl.

(Förstår inte i nuläget

Det funkade sådär i morse...

-VP:n märktes inte av och störde inte alls = bra.
-Men "spåret" försvann under korta stunder.
-Och det försvann även då jag sprang fel samtidigt som klockan varnade för att jag lämnat spåret.

Klockan verkar bry sig lite väl

Att spåret försvinner är enligt garmins forum ett problem som är relaterat till firmware - dök upp i 3.70 om jag inte minns fel, ska vara förbättrat i 3.90 enligt garmins lista över fixade problem men finns ändå kvar enligt de flesta på forumet. Tyvärr gå

Det dök inte upp i 3.7. Många tror det för att de "upptäckte" det efter uppdateringen till 3.7, men problemet har funnits hela tiden. Blev kanske något bättre i 3.9, men inte mycket. Man brukar kunna få klockan att rita om genom att zooma ut och in. Probl

Många buggar dök trots allt upp i 3.70. Det var en stor uppdatering och tyvärr en väldigt dåligt testad sådan. Men många saker uppges vara fixade i 3.90. Visst är det så att en del saker är gamla också men 3.70 var trots allt en katastrof.

Min klocka har

Vid något tillfälle lyckades jag pilla på klockan så att den sparade banan syntes på den vanliga kartan, alltså utan att jag hade startat banan. Minns inte detaljerna dock...

För det går ju alldeles utmärkt att orientera i obanat i närheten av kartans tu