Quote from Guest on 26 January 2008, 14:38Funderar en del på hur brett man egentligen ska sätta ner fötterna när man springer: axelbrett, "skidspårsbrett" eller kanske rent av springa som man gör på en smal stig, med fötterna efter varandra.
Kanske är det en fråga om hur fort man springer, vad ve
Funderar en del på hur brett man egentligen ska sätta ner fötterna när man springer: axelbrett, "skidspårsbrett" eller kanske rent av springa som man gör på en smal stig, med fötterna efter varandra.
Kanske är det en fråga om hur fort man springer, vad ve
Quote from Lars Mörrby on 26 January 2008, 14:48Jag är absolut ingen expert, men tror mig ha läst i någon bok att man bör springa som på en väglinje. Då kommer man automatiskt att sätta ner utsidan av foten lite tidigare och foten kan väl dämpa isättningen. Väntar vi till i kväll så har nog de som verk
Jag är absolut ingen expert, men tror mig ha läst i någon bok att man bör springa som på en väglinje. Då kommer man automatiskt att sätta ner utsidan av foten lite tidigare och foten kan väl dämpa isättningen. Väntar vi till i kväll så har nog de som verk
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 14:57Försök att inte klämma nötterna, det gör ont!
Catwalkvarianten går bort med andra ord.
Försök att inte klämma nötterna, det gör ont!
Catwalkvarianten går bort med andra ord.
Quote from Funbeat user on 26 January 2008, 17:38Nötknäpparvalsen får en annan innebörd när man Läser David P´s inlägg...
Nötknäpparvalsen får en annan innebörd när man Läser David P´s inlägg...
Quote from Fredrik Närenfors on 26 January 2008, 20:37Daniel tipsade mig i fjol om att försöka sätta fötterna på samma linje. har för mig att han mumlade nåt om bättre höftföring.
David detta var på löparbanan och inte hos madame röd eller vad hon nu hette.
Daniel tipsade mig i fjol om att försöka sätta fötterna på samma linje. har för mig att han mumlade nåt om bättre höftföring.
David detta var på löparbanan och inte hos madame röd eller vad hon nu hette.
Quote from Urban Nilsson on 27 January 2008, 10:10Stjärna i boken till Per!
Stjärna i boken till Per!
Quote from Funbeat user on 27 January 2008, 19:08Hur springer han Musse Pitt eller vad han heter från Lysekil?
Det finns bilder på att den inte är instängd i suspensoar.
Hur springer han Musse Pitt eller vad han heter från Lysekil?
Det finns bilder på att den inte är instängd i suspensoar.
Quote from Funbeat user on 27 January 2008, 22:28Det är nog olika beroende på hur man är "mekaniskt" uppbyggd. Ta bara det faktum att man kan vara pronerande, neutral och supinerande i sitt fotsteg. Jag tänker mig att "hur brett" man springer bör kunna påverkas rätt kraftigt av bara den detaljen. Sedan
Det är nog olika beroende på hur man är "mekaniskt" uppbyggd. Ta bara det faktum att man kan vara pronerande, neutral och supinerande i sitt fotsteg. Jag tänker mig att "hur brett" man springer bör kunna påverkas rätt kraftigt av bara den detaljen. Sedan
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 12:31Hej!
Tänkte ge dig lite försmak på vad som gör att man springer olika brett och vad som är mest gynnsamt.
Det första du kan göra är att ställa ihop fötterna för att se om du är kobent eller hjulbent. Detta bestämmer hur det är skonsamt för dig att springa
Hej!
Tänkte ge dig lite försmak på vad som gör att man springer olika brett och vad som är mest gynnsamt.
Det första du kan göra är att ställa ihop fötterna för att se om du är kobent eller hjulbent. Detta bestämmer hur det är skonsamt för dig att springa
Quote from Funbeat user on 29 January 2008, 18:27Tack Markus.
Tack Markus.