Quote from Guest on 14 December 2011, 20:07Jag försökte byta cykelslang idag för första gången. Trodde det skulle vara enkelt och gå snabbt. Hahahaha.... herregud. Efter över en timmas slit, olja över hela mig och cykeln(grov överdrift), ett avbrutet däckjärn, svordomar och tårar så fick jag tills
Jag försökte byta cykelslang idag för första gången. Trodde det skulle vara enkelt och gå snabbt. Hahahaha.... herregud. Efter över en timmas slit, olja över hela mig och cykeln(grov överdrift), ett avbrutet däckjärn, svordomar och tårar så fick jag tills
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 20:17Tror du krängde på däcket utan att fylla lite luft i slangen först. Alltså fyller du lite luft i slangen och inte skruvar åt ventilen i fälgen får du slangen att bli centrerad i däcket utan att däcket klämmer vid ventilområdet.
Ed. En länk http://sheldon
Tror du krängde på däcket utan att fylla lite luft i slangen först. Alltså fyller du lite luft i slangen och inte skruvar åt ventilen i fälgen får du slangen att bli centrerad i däcket utan att däcket klämmer vid ventilområdet.
Ed. En länk http://sheldon
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 20:59Lite luft i slangen. Du börjar sätta på däcket efter bytet vid ventilen och trycker in ventilen i däcket en bit så att du vet att slangen har hamnat rätt i däcket vid ventilen. Sedan kränga i däcket längs båda sidor av fälgen. Ungefär motsatt sida av däck
Lite luft i slangen. Du börjar sätta på däcket efter bytet vid ventilen och trycker in ventilen i däcket en bit så att du vet att slangen har hamnat rätt i däcket vid ventilen. Sedan kränga i däcket längs båda sidor av fälgen. Ungefär motsatt sida av däck
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 21:00Jag börjar mitt emot ventilen.
Jag börjar mitt emot ventilen.
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 21:25Kör inte du med tub?
Kör inte du med tub?
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 21:28Inte på Ride of Dope-cykeln eller vintercykeln. Annars kör jag mycket på tub.
Inte på Ride of Dope-cykeln eller vintercykeln. Annars kör jag mycket på tub.
Quote from Camilla Höög on 14 December 2011, 21:44Övning är bästa sättet att lära sig 🙂
Jag försöker undvika att använda däckjärnet alls eftersom det är risk att man punkterar slangen om man råkar klämma det mot fälgen. Se till att kanten på däcket ligger mitt i fälgen så går det oftast att få båda av
Övning är bästa sättet att lära sig 🙂
Jag försöker undvika att använda däckjärnet alls eftersom det är risk att man punkterar slangen om man råkar klämma det mot fälgen. Se till att kanten på däcket ligger mitt i fälgen så går det oftast att få båda av
Quote from Rasmus Olsson on 14 December 2011, 21:44Är du singel, skaffa dig en händig man.
Har du en man, byt till en händigare man.
Är du singel, skaffa dig en händig man.
Har du en man, byt till en händigare man.
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 21:51Gör nu om det tre gånger till i garaget så ska du se att det går bra på vägen också sen.
Gör nu om det tre gånger till i garaget så ska du se att det går bra på vägen också sen.
Quote from Funbeat user on 14 December 2011, 22:18Det är stor skillnad mellan olika däckfabrikat, däcktyper och fälgar.
Så du hade nog otur med en jobbig kombination. 🙁(Håller med om att det är bättre att börja vid ventilen)
Det är stor skillnad mellan olika däckfabrikat, däcktyper och fälgar.
Så du hade nog otur med en jobbig kombination. 🙁
(Håller med om att det är bättre att börja vid ventilen)