Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ha bara i åtanke att det viktigaste är att du springer. Kanske ta bort några cykelpass och rullskidspass och fokusera enbart på löpningen till Hässelby.

Som Thomas skriver: i det korta perspektivet ska du köra fartpass o mindre totalmängd.

i det långa perspektivet gäller andra saker.

Tack igen för alla tankar och tips. Frågan om den långsamma transportlöpningen till jobbet gäller framförallt närmaste veckorna, alltså innan loppet. Och då är det kanske precis som ni säger viktigare att fokusera på fartpass. Men om alternativet blir att

Man blir inte långsam av långsamma pass men ett problem kan vara att man kör för mycket och inte är så pigg och fräsch i benen som man borde vara när det är dags för fart.
Jag lider själv att detta, jag kan bli väldigt seg i benen även av långsamma pass o

Malin - tack för tipset om Bolindervallen. Jag har seglat lite på den, men visste inte om det var ok att springa där inne. Är det bara att kliva in och springa runt?

Nu ska jag försöka varva lite mängdträning med snabba kvalitetspass och lite mindre trän

"Hur får jag upp farten inför Hässelby?"

Ja, om du startar i vällingby centrum och tar hjälp av nedförsbacken så kommer du ha en jäkla fart då du är framme vid hässelby!

(Förlåt OTmax, mina fingrar lyder mig inte!)

Absolut är det ok att springa på IP! - det är ju liksom syftet 🙂

Bolinder är inte 400 på innerbanan men den är ju ganska ny och det är bra målat så man ser var man ska starta om man vill springa 400m eller 1000m t ex

Intressant diskussion då jag själv står inför Tjurruset och Hässelby och funderar på samma sak.

Hur ser era sista veckor ut i mängd och tempo?

12