Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 17:32Han har inte hittat det på Sheldons hemsida.
Han har inte hittat det på Sheldons hemsida.
Quote from Berit Bengtson on 22 August 2010, 18:05P. Dahl skrev:
> om du kan läsa Håkan, så var det det jag skrev och förklarade.Är du helt säker på att du kan läsa?
Du skrev tidigare.
> > Jo 700 mm är ytterdiameternDet var det jag kommenterade.
700 är en beteckning vars siffror INTE är i mm och IN
P. Dahl skrev:
> om du kan läsa Håkan, så var det det jag skrev och förklarade.
Är du helt säker på att du kan läsa?
Du skrev tidigare.
> > Jo 700 mm är ytterdiametern
Det var det jag kommenterade.
700 är en beteckning vars siffror INTE är i mm och IN
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 18:19Nu är det hårklyveri. Du tar ut en mening ur sitt sammanhang, som är kommenterad direkt i meningen efteråt. Jobbar du som journalist på Aftonbladet?
Visserligen var framlidne Sheldon Brown också människa och kan mycket väl haft fel, men historiskt var 70
Nu är det hårklyveri. Du tar ut en mening ur sitt sammanhang, som är kommenterad direkt i meningen efteråt. Jobbar du som journalist på Aftonbladet?
Visserligen var framlidne Sheldon Brown också människa och kan mycket väl haft fel, men historiskt var 70
Quote from Berit Bengtson on 22 August 2010, 18:31P. Dahl skrev:
> historiskt var 700 just ett nominellt mått på ytterdiametern i mmNominellt är långtifrån det samma som uppmätt.
> Om det är kanttråden eller fälgbanans diameter tycker
> jag är helt egalt.Det är tvärtom väldigt viktigt, ffa för den
P. Dahl skrev:
> historiskt var 700 just ett nominellt mått på ytterdiametern i mm
Nominellt är långtifrån det samma som uppmätt.
> Om det är kanttråden eller fälgbanans diameter tycker
> jag är helt egalt.
Det är tvärtom väldigt viktigt, ffa för den
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 19:00Det är det som är det fina med standarder. Man behöver inte mäta.
e "The second ISO number ...., it is the diameter of the bead seat of the rim, in mm" - Sheldon Brown
"....rim diameter..." - International Standard ISO 5775-1:1997, Bicycle tyres and rim
Det är det som är det fina med standarder. Man behöver inte mäta.
e "The second ISO number ...., it is the diameter of the bead seat of the rim, in mm" - Sheldon Brown
"....rim diameter..." - International Standard ISO 5775-1:1997, Bicycle tyres and rim
Quote from Funbeat user on 22 August 2010, 19:34Det fina med standarder är att det finns så många av dem. Man kan välja den som passar. Ju fler standarder, desto bättre.
Det fina med standarder är att det finns så många av dem. Man kan välja den som passar. Ju fler standarder, desto bättre.
Quote from Fredric Lagerström on 22 August 2010, 20:12Ja, det snurrar, det går runt, och fan vet om det inte roterar också 😉
Ja, det snurrar, det går runt, och fan vet om det inte roterar också 😉
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 08:25Fixa punka på enklaste sätt...
Ha med dig följande när du cyklar:
Pump.
Slang.
Däcksavtagare (2 st) i plast.
Något att lossa hjulet med om du inte har snabbkoppling.
Fotbroms? Ha med verktyg för att lossa armen.Någon multiverktygspryl är bra att ha.
Fixa punka på enklaste sätt...
Ha med dig följande när du cyklar:
Pump.
Slang.
Däcksavtagare (2 st) i plast.
Något att lossa hjulet med om du inte har snabbkoppling.
Fotbroms? Ha med verktyg för att lossa armen.
Någon multiverktygspryl är bra att ha.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 09:39Hej på er.
Är det bara jag som kör med "TUFO punkteringslagningsvätska"?
För att laga en punktering utan att ens ta av hjulet tycker jag är överlägset lättast. Om man jämför med att "bara" byta slagen osv.Och testa hemma är lätt. Ta en liten spik. T
Hej på er.
Är det bara jag som kör med "TUFO punkteringslagningsvätska"?
För att laga en punktering utan att ens ta av hjulet tycker jag är överlägset lättast. Om man jämför med att "bara" byta slagen osv.
Och testa hemma är lätt. Ta en liten spik. T
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 09:55Fungerar punkteringslagningsvätskan på kanttrådsdäck, eller är det bara på tubisar som den går att använda?
Fungerar punkteringslagningsvätskan på kanttrådsdäck, eller är det bara på tubisar som den går att använda?