Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Vad tror ni Usain Bolt har för tid på milen? Har han en riktigt schysst tid där också eller är han helt kass på längre distanser?

Du får väl fråga honom... 😉

Hundra hundra-meterslopp blir väl tio tusen meter om jag räknat rätt..Å säg att kisen drar av dom i sitt snitt-tempo ca tio sekunder så har vi väl tusen sekunder vilket blir 16 minuter å sextiosex hundradelar på milen?????....Nu klarar han naturligtvis in

Tror han gör betydligt bättre än 40 minuter på milen.

Jag tror inte han är i närheten av att klara 40min. Benen är ju proppfulla av snabba, explosiva och starka men ICKE uthålliga muskelfibrer. Någon km eller två, sen orkar han inte hålla något särskilt tempo.

Fast han är riktigt lätt o har löpteknik, så neråt 40 blir det nog.

Jag har ju själv gjort sub 40 med knapp marginal för några år sedan. Har mycket svårt att tänka mig att jag skulle ha slagit honom om han sprang med mig!! 😀 Tanken är ju helt horribel!

Ja du har ju verkligen en point där Markus...men säg att han startar betydligt snabbare än snittet å sedan låter sig långsamt sänka ner sig i tempo...till 40 min????? En liten undran så där..?!

Testa att springa en mil med stängd mun och klädnypa över näsan.

Om lungor & blod är dåliga på att upp syre, hjärtat orkar inte pumpa så mycket, och när väl de små mängderna syrefattigt blod kommer fram till benen, då finns inga muskelfibrer anpassade fö

Jag tror inte heller han har någon imponerande tid på milen. 40 minuter tror jag inte han är i närheten av. Han tränar ju enbart för explosivitet och snabbhet och inte uthållighet. Däremot har han ju som sagt löpteknik så om han skulle lägga om sin tränin