Quote from Guest on 2 September 2012, 00:51Fick för mig idag att kolla hur länge sen mina skor tillverkades.
De tillverkades i juli 2010. Känns gammalt... eller?Springer 30-50 km/v, med mål att snitta på 50.
Ska springa Berlin maraton om en månad.Ska jag byta nu? Borde jag bytt tidigare? När b
Fick för mig idag att kolla hur länge sen mina skor tillverkades.
De tillverkades i juli 2010. Känns gammalt... eller?
Springer 30-50 km/v, med mål att snitta på 50.
Ska springa Berlin maraton om en månad.
Ska jag byta nu? Borde jag bytt tidigare? När b
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 01:01Om skorna känns bra så fortsätt använd dem!!
Inget problem med den åldern. Det är skotillverkarna som försöker pränta in att skors åldring skulle vara ett problem.
Mycket större problem är att skorna slits, typ dämpning och sulorna. Det är bara du själ
Om skorna känns bra så fortsätt använd dem!!
Inget problem med den åldern. Det är skotillverkarna som försöker pränta in att skors åldring skulle vara ett problem.
Mycket större problem är att skorna slits, typ dämpning och sulorna. Det är bara du själ
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 09:43Jag skulle inte byta skor så nära inpå en mara.
Det allmänna som sägs är väl att löparskor ska räcka ca 100-150mil, men det borde ju bero på vilken sko det handlar om, hur tung man är och hur man springer (om man sliter jämt eller inte). Jag tycker att
Jag skulle inte byta skor så nära inpå en mara.
Det allmänna som sägs är väl att löparskor ska räcka ca 100-150mil, men det borde ju bero på vilken sko det handlar om, hur tung man är och hur man springer (om man sliter jämt eller inte). Jag tycker att
Quote from Jonny Persson on 2 September 2012, 11:11Känns dom okej är det säkert inga problem att använda dom. Om det är för nära inpå att köpa nya kan bara du svara på.
Jag har personligen inga problem utan gillar till och med att springa maraton i skor som är nästan sprillans nya. Senast köpte jag nya
Känns dom okej är det säkert inga problem att använda dom. Om det är för nära inpå att köpa nya kan bara du svara på.
Jag har personligen inga problem utan gillar till och med att springa maraton i skor som är nästan sprillans nya. Senast köpte jag nya
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 11:24Mina skor är sedan 2009 och jag funderar på att köpa nya. Jag har bara sprungit på sommarhalvåret och kanske 0,5-3mil/vecka
Om man inte kan springa in ett par skor på en månad känns det som ett felköp.
Mina skor är sedan 2009 och jag funderar på att köpa nya. Jag har bara sprungit på sommarhalvåret och kanske 0,5-3mil/vecka
Om man inte kan springa in ett par skor på en månad känns det som ett felköp.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 11:33Köper man rätt skor tror jag inte heller det är problem, så jag kanske ska omformulera hur jag tänker - jag skulle inte testa en ny modell så nära inpå en mara, däremot skulle jag kunna köpa nya om jag har trivts med den modellen tidigare.
Köper man rätt skor tror jag inte heller det är problem, så jag kanske ska omformulera hur jag tänker - jag skulle inte testa en ny modell så nära inpå en mara, däremot skulle jag kunna köpa nya om jag har trivts med den modellen tidigare.
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 12:51Jag har hört om ett byt-intervall på 75-100 mil för ett par skor! Jag ligger nog där någonstans, vilket innebär 1 byte/år! Om inte annat brukar mina benhinnor påminna mig när det är dags!
Jag har hört om ett byt-intervall på 75-100 mil för ett par skor! Jag ligger nog där någonstans, vilket innebär 1 byte/år! Om inte annat brukar mina benhinnor påminna mig när det är dags!
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 13:01Nya skor är allrid ett lite gissel.
Jag tog med min gamla in till Löplabbet för att kunna testa känslan i den nya skon i jämförlse med den gamla eftersom jag var så pass nöjd med befintliga.
Man märkte direkt att dämpningen hade försvagats så det var dax
Nya skor är allrid ett lite gissel.
Jag tog med min gamla in till Löplabbet för att kunna testa känslan i den nya skon i jämförlse med den gamla eftersom jag var så pass nöjd med befintliga.
Man märkte direkt att dämpningen hade försvagats så det var dax
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 13:09Är ju själv ingen marathonlöpare men har de senaste åren kört ett par tre Lidingölopp och halvmaror på asfalt. Har alltid minst 2 par skor jag alternerar mellan, ett par smidiga terräng (3 e paret av samma modell från Puma), ett par Kayano för asfalt och
Är ju själv ingen marathonlöpare men har de senaste åren kört ett par tre Lidingölopp och halvmaror på asfalt. Har alltid minst 2 par skor jag alternerar mellan, ett par smidiga terräng (3 e paret av samma modell från Puma), ett par Kayano för asfalt och
Quote from Funbeat user on 2 September 2012, 15:52För att svara på rubriken så är mina fivefingers från hösten 2009 och mina Adidas Adizero Pro är snart ett år, så rena ungdomarna i mina ögon. Men nu springer ju inte jag 10-tals mil i veckan heller. Jag byter dem när de blir slitna, dvs när det går hål p
För att svara på rubriken så är mina fivefingers från hösten 2009 och mina Adidas Adizero Pro är snart ett år, så rena ungdomarna i mina ögon. Men nu springer ju inte jag 10-tals mil i veckan heller. Jag byter dem när de blir slitna, dvs när det går hål p