Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur gamla skor har ni?
You need to log in to create posts and topics.

För att helgardera sig lite: Köp ett par nya skor nu och alternera din träning mellan de gamla och de nya. Då vet du troligen vilka du vill ha när maran närmar sig.
Min erfarenhet är att man snabbt tröttnar på de gamla när man fått ett par nya på fötterna

jag har många olika par skor.Bruckar variera dem.Men har sprungit mest mina gamla Eco skor över 300 mil. 🙂

Jag brukar ha mina mella 120 och 140 mil d v s ca 10 månader. Försöker ha ett par olika skor igång samtidigt för även skorna skall få vila lite. Jag väger inte så mycket och dessutom har jag lågt steg så de slits ganska lite.

Jag har skorna tills dom går sönder. Hur svårt kan det va.

Tusen tack alla!
Många bra synpunkter och tips. Alla har ju både olika erfarenheter, smak och behov.

Det lutar åt att jag testar lite nya skor och köper.
Är ju intressant att se hur stor skillnad det är på ett par nya och mina befintliga.

Skorna känns f

Några av mina skor:

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=a66406c89d4d4d3eaee1547f491c1d5c.jpg&Size=&share=

De allra flesta av dem är betydligt äldre än 2010 och fullt tävlingsmässiga.

I likhet med några av föregående debattörer så springer j

Huruvida man hinner springa in ett par skor till en tävling handlar inte bara om hur lång tid det är kvar, utan även hur mycket man tränar. Att Mackan inte behöver en månad för att vänja fötterna vid ett par nya skor beror väl åtminstone delvis på att han

Spring tills de inte är sköna längre, är de inte sköna från början så kan det varit smart att köpa dem på Inter sport eller var det nu var där man kan lämna tillbaka inom 30 dagar ifall de inte passade (provsprugna).

Mina äldsta är från ca 2009 som jag

Jag hade köpt nya, hinner du inte springa in dem är det bara att köra de gamla. Fortsätter du med de gamla kanske du hinner köra slut på dem och måste ändå köpa nya.
Känns de gamla bra hade jag dock inte bytt.

Hur lång tid det tar att köra in ett par s

Jag kan ge lite tilläggsinfo om livstid på skor. Jag har flera årsmodeller av Nike Air Pegasus, en klassiker som länge var en favorit bland långdistansare. Mitt äldsta par, som säkert är bortåt tio år, har fortfarande bättre dämpning än det nyaste. Det be