Quote from Guest on 3 November 2009, 22:08Hur höga får hjulpriferna vara om man cyklar i ett "vanligt" linjelopp? (UCI)
Hur höga får hjulpriferna vara om man cyklar i ett "vanligt" linjelopp? (UCI)
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:18Du får köra med dkända hjul, inget annat.
Du får köra med dkända hjul, inget annat.
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:29Så alla dessa är alltså dkända, i alla lopp?
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTkzNg&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NDkyNTc&LangId=1
Jag trodde t.ex 808 var förbjudet...
Så alla dessa är alltså dkända, i alla lopp?
Jag trodde t.ex 808 var förbjudet...
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:33Japp, det är bra med lite regler och ordning o reda.
Japp, det är bra med lite regler och ordning o reda.
Quote from ellen olsson on 3 November 2009, 23:15Du kan köpa billiga nonamehjul från Taiwan och köra med också om du fixar så att de blir dkända först. För några år sedan så kostade det 5000 Euro/hjul, dvs. minst 10000 Euro för både fram- och bakhjul...
Lightweight är egentligen rätt billiga... 😉
Du kan köpa billiga nonamehjul från Taiwan och köra med också om du fixar så att de blir dkända först. För några år sedan så kostade det 5000 Euro/hjul, dvs. minst 10000 Euro för både fram- och bakhjul...
Lightweight är egentligen rätt billiga... 😉
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 12:35Gäller UCI:s reglemente på alla svenska tävlingar?
Hur fungerar det i praktiken, är det nån risk att nån anmärker på ett par hjul som ej finns med på listan? Alltså inga konstiga hjul, men t.ex. ett som är byggt med en 32mm hög fälg som inte finns med på
Gäller UCI:s reglemente på alla svenska tävlingar?
Hur fungerar det i praktiken, är det nån risk att nån anmärker på ett par hjul som ej finns med på listan? Alltså inga konstiga hjul, men t.ex. ett som är byggt med en 32mm hög fälg som inte finns med på
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 12:47Svar ja, andra specar kan skilja sig vid triathlon och då kollar man ITU´s reglemente som skiljer sig på några punkter men hjulen följer ICU´s regler helt vad jag förstått.
Svar ja, andra specar kan skilja sig vid triathlon och då kollar man ITU´s reglemente som skiljer sig på några punkter men hjulen följer ICU´s regler helt vad jag förstått.
Quote from ellen olsson on 4 November 2009, 12:59> Gäller UCI:s reglemente på alla svenska tävlingar?
Naturligtvis. Det finns en del undantag men dessa specificeras i de svenska reglerna.
> Gäller UCI:s reglemente på alla svenska tävlingar?
Naturligtvis. Det finns en del undantag men dessa specificeras i de svenska reglerna.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 14:17Och hur tillämpas regeln?
Har tänkt köra några tävlingar nästa säsong, finns det (i praktiken) nån risk att tävlingsledningen kontrollerar hjulen? Det är vanliga alu-hjul alltså med 32mm höjd.
Och hur tillämpas regeln?
Har tänkt köra några tävlingar nästa säsong, finns det (i praktiken) nån risk att tävlingsledningen kontrollerar hjulen? Det är vanliga alu-hjul alltså med 32mm höjd.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 16:10Tävlings ledningen???. Det är ju kommissariens uppdrag.
Tävlings ledningen???. Det är ju kommissariens uppdrag.