Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 17:39När kommisarierna bråkar om nummerlapparna så borde de snarare lägga krutet på att beivra reglerna kring fordonets beskaffenhet
När kommisarierna bråkar om nummerlapparna så borde de snarare lägga krutet på att beivra reglerna kring fordonets beskaffenhet
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 18:15> När kommisarierna bråkar om nummerlapparna så borde de snarare lägga krutet på att beivra reglerna kring fordonets beskaffenhet
Eller beivra brott mot reglerna.
> När kommisarierna bråkar om nummerlapparna så borde de snarare lägga krutet på att beivra reglerna kring fordonets beskaffenhet
Eller beivra brott mot reglerna.
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 18:16Det är just det jag skrev.
Det är just det jag skrev.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 09:08För att de som tävlar utomlands följer de regler som finns och då ska kommisarierna följa de reglerna som gäller.
Varför är det ok att vissa kör på cyklar eller med utrustning som inte följer reglerna?
För att de som tävlar utomlands följer de regler som finns och då ska kommisarierna följa de reglerna som gäller.
Varför är det ok att vissa kör på cyklar eller med utrustning som inte följer reglerna?
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 09:28Om hjulet inte är extremt högt och har vanliga ekrar så ger det ingen fördel framför dkända hjul.
Nu kanske mitt hjul är dkänt trots allt om man kan tolka reglerna så som HÅkanC skriver, men annars skulle jag bli extremt besviken om jag fick startförbud
Om hjulet inte är extremt högt och har vanliga ekrar så ger det ingen fördel framför dkända hjul.
Nu kanske mitt hjul är dkänt trots allt om man kan tolka reglerna så som HÅkanC skriver, men annars skulle jag bli extremt besviken om jag fick startförbud
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 09:31Det handlar om att hjulmodellen är testad i bland annat ett slagtest.
Fortfarande så handlar regler om att tävla på lika villkor.
Det handlar om att hjulmodellen är testad i bland annat ett slagtest.
Fortfarande så handlar regler om att tävla på lika villkor.
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 10:08Men om hjulmodellen har mindre än 2.5 cm profil och fler ekrar än 20 så behöver det inte testas om jag har läst och förstått rätt
Men om hjulmodellen har mindre än 2.5 cm profil och fler ekrar än 20 så behöver det inte testas om jag har läst och förstått rätt
Quote from Lars Ekegård on 7 November 2009, 10:50>>Joakim. Jag skulle inte vara orolig för att köpa och köra på dom hjulen du länkade till. Finns en tolkning att ett hjul är ok och räknas som ett standard hjul även om fälgen är över 25mm och gjord i metal så länge det är fler än 16 ekrar av metal.
Hel
>>Joakim. Jag skulle inte vara orolig för att köpa och köra på dom hjulen du länkade till. Finns en tolkning att ett hjul är ok och räknas som ett standard hjul även om fälgen är över 25mm och gjord i metal så länge det är fler än 16 ekrar av metal.
Hel
Quote from Funbeat user on 7 November 2009, 20:33Det här påminner mig lite om när jag fick tillstånd att köra på en cykel med 26" framhjul (=ej OK UCI) på Fredrikshofs KM i tempo och en del blev skitsura. För att man får ställa upp med en gammal 80-tals stålhoj på ett klubbmästerskap. Men det var ju sch
Det här påminner mig lite om när jag fick tillstånd att köra på en cykel med 26" framhjul (=ej OK UCI) på Fredrikshofs KM i tempo och en del blev skitsura. För att man får ställa upp med en gammal 80-tals stålhoj på ett klubbmästerskap. Men det var ju sch