Quote from Guest on 26 April 2009, 19:06har kollat lite på olika klubbar och instruktionerna för hur tvåpar körs verkar variera vilken modell är egentligen rätt eller kanske det viktiga bara är att man är överens 🙂
ytterledet ökar farten vid växling och skickar över förste man till innerlede
har kollat lite på olika klubbar och instruktionerna för hur tvåpar körs verkar variera vilken modell är egentligen rätt eller kanske det viktiga bara är att man är överens 🙂
ytterledet ökar farten vid växling och skickar över förste man till innerlede
Quote from Johan Lindhoff on 26 April 2009, 19:16Bromsa + gruppcykling kan ställa till med en hel del. Rätt svar är att ytterledet ökar farten vid växling.
Bromsa + gruppcykling kan ställa till med en hel del. Rätt svar är att ytterledet ökar farten vid växling.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 19:42Stannar på en parkering och byter.
Stannar på en parkering och byter.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 19:43Frågan är lite konstigt ställd, det är dom cyklister som drar som styr/initierar växlingen.
Den största skillnaden jag märkt är tiden man drar, i vissa gäng ligger man och machobombar i 10 minuter innan man byter. Andra snurrar som värsta proffsen.
Frågan är lite konstigt ställd, det är dom cyklister som drar som styr/initierar växlingen.
Den största skillnaden jag märkt är tiden man drar, i vissa gäng ligger man och machobombar i 10 minuter innan man byter. Andra snurrar som värsta proffsen.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 20:14När man har många nya är de lättare att byta inåt, annars kör man byte beroende på hur vinden blåser.
När man har många nya är de lättare att byta inåt, annars kör man byte beroende på hur vinden blåser.
Quote from Funbeat user on 26 April 2009, 21:27Kan inte innerledet hela tiden köra en aning saktare. Då får man ju en ständig rotation och endast kort tid i täten?
Kan inte innerledet hela tiden köra en aning saktare. Då får man ju en ständig rotation och endast kort tid i täten?
Quote from ellen olsson on 26 April 2009, 21:35Vill du ha Belgisk kedja?
+1 på Stefs påpekande.
Vill du ha Belgisk kedja?
+1 på Stefs påpekande.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 00:54Varför kör man inte på ständig rotation? Alltså att ena ledet har en konstant hastighet som är lite högre än andra ledet.
Varför kör man inte på ständig rotation? Alltså att ena ledet har en konstant hastighet som är lite högre än andra ledet.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 06:42Svårt att snacka.
Svårt att snacka.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 07:07citat: "Varför kör man inte på ständig rotation? Alltså att ena ledet har en konstant hastighet som är lite högre än andra ledet. "
= Belgisk kedja, frågan gällde tvåpar
citat: "Varför kör man inte på ständig rotation? Alltså att ena ledet har en konstant hastighet som är lite högre än andra ledet. "
= Belgisk kedja, frågan gällde tvåpar