Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 11:00Föredrar också att växlingen sker genom att ett led ökar något och förste man/kvinna byter led när han/hon kommit förbi det andra ledet. En metod som involverar regelbundna inbromsningar verkar generera strul alldeles av sig själv.
På Vätternrundan tycke
Föredrar också att växlingen sker genom att ett led ökar något och förste man/kvinna byter led när han/hon kommit förbi det andra ledet. En metod som involverar regelbundna inbromsningar verkar generera strul alldeles av sig själv.
På Vätternrundan tycke
Quote from Mattias Johansson on 27 April 2009, 11:27>På tal om VR hörde jag från någon som hamnat i en privat grupp om en mycket märklig >växlingsteknik: Bytet skedde genom att den som låg sist ökade och drog förbi hela ledet. Väl >framme lade sig denne först och drog till dess siste man ökade och kom förb
>På tal om VR hörde jag från någon som hamnat i en privat grupp om en mycket märklig >växlingsteknik: Bytet skedde genom att den som låg sist ökade och drog förbi hela ledet. Väl >framme lade sig denne först och drog till dess siste man ökade och kom förb
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 19:40Tvåpar kan ses en kort belgisk kedja om man bara är två par...
Hisingens CK her en informativ policy
http://www.hisingensck.se/traning/traningspolicy_utomhus.php
Tvåpar kan ses en kort belgisk kedja om man bara är två par...
Hisingens CK her en informativ policy
http://www.hisingensck.se/traning/traningspolicy_utomhus.php
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 19:44När ändrades signalerna vid fasta hinder?
När ändrades signalerna vid fasta hinder?
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 19:47Och hur säger david att reglerna är?
Och hur säger david att reglerna är?
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 19:50Att man slår på höften på hindersidan. Då hör Folk det.
Att man slår på höften på hindersidan. Då hör Folk det.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 20:11Så gjorde ett gäng lvg-cyklister jag mötte i söndags. Strax innan mötet börjar de slå sig själva på höften. Så jäkla sakta cyklar jag inte att jag ska ses som ett fast hinder. Blev förolämpad tills jag valde att se det som att de applåderade min klättring
Så gjorde ett gäng lvg-cyklister jag mötte i söndags. Strax innan mötet börjar de slå sig själva på höften. Så jäkla sakta cyklar jag inte att jag ska ses som ett fast hinder. Blev förolämpad tills jag valde att se det som att de applåderade min klättring
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 20:13De hade svårt att se ifall du rörde dig framåt.
De hade svårt att se ifall du rörde dig framåt.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 20:17Det kan jag förstå, inte svårt att notera en kadens på 1 rpm. Det man förlorar i fart får man kompensera med god balans....gammal slöcyklistregel.
Det kan jag förstå, inte svårt att notera en kadens på 1 rpm. Det man förlorar i fart får man kompensera med god balans....gammal slöcyklistregel.
Quote from Funbeat user on 27 April 2009, 22:10"Att bli ifrånkörd av sina träningskompisar är inte direkt moralhöjande.Vänta därför in de cyklister som inte hänger med."
Det låter som helt kränkningsfri cykling det, vad är det för kul då?
"Att bli ifrånkörd av sina träningskompisar är inte direkt moralhöjande.Vänta därför in de cyklister som inte hänger med."
Det låter som helt kränkningsfri cykling det, vad är det för kul då?