Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur kör ni tvåpar?
You need to log in to create posts and topics.

Föredrar också att växlingen sker genom att ett led ökar något och förste man/kvinna byter led när han/hon kommit förbi det andra ledet. En metod som involverar regelbundna inbromsningar verkar generera strul alldeles av sig själv.

På Vätternrundan tycke

>På tal om VR hörde jag från någon som hamnat i en privat grupp om en mycket märklig >växlingsteknik: Bytet skedde genom att den som låg sist ökade och drog förbi hela ledet. Väl >framme lade sig denne först och drog till dess siste man ökade och kom förb

Tvåpar kan ses en kort belgisk kedja om man bara är två par...

Hisingens CK her en informativ policy
http://www.hisingensck.se/traning/traningspolicy_utomhus.php

När ändrades signalerna vid fasta hinder?

Och hur säger david att reglerna är?

Att man slår på höften på hindersidan. Då hör Folk det.

Så gjorde ett gäng lvg-cyklister jag mötte i söndags. Strax innan mötet börjar de slå sig själva på höften. Så jäkla sakta cyklar jag inte att jag ska ses som ett fast hinder. Blev förolämpad tills jag valde att se det som att de applåderade min klättring

De hade svårt att se ifall du rörde dig framåt.

Det kan jag förstå, inte svårt att notera en kadens på 1 rpm. Det man förlorar i fart får man kompensera med god balans....gammal slöcyklistregel.

"Att bli ifrånkörd av sina träningskompisar är inte direkt moralhöjande.Vänta därför in de cyklister som inte hänger med."

Det låter som helt kränkningsfri cykling det, vad är det för kul då?