Quote from Guest on 7 January 2009, 16:24Flandern runt kostar 20 Euro och tex VR kostar 1400:-. Varför är det så otroligt stor skillnad på startavgiften? Klart märkligt anser jag.
Flandern runt kostar 20 Euro och tex VR kostar 1400:-. Varför är det så otroligt stor skillnad på startavgiften? Klart märkligt anser jag.
Quote from ellen olsson on 7 January 2009, 16:34Välkommen till Sverige. Det _ska_ vara dyrt i Sverige...
Välkommen till Sverige. Det _ska_ vara dyrt i Sverige...
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:37För att Flandern inte ingår i en "Svensk klassiker".
För att Flandern inte ingår i en "Svensk klassiker".
Quote from Berit Bengtson on 7 January 2009, 16:44Trots priset är VR överbokat.
Hur mkt skulle det kosta om arrangörerna använde priset till att balansera startande mot tillgängliga platser?
Trots priset är VR överbokat.
Hur mkt skulle det kosta om arrangörerna använde priset till att balansera startande mot tillgängliga platser?
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 16:46Då hade många lyft blicken från havregrynsgröten och upptäckt en massa kul lopp därute i verkligheten.
Då hade många lyft blicken från havregrynsgröten och upptäckt en massa kul lopp därute i verkligheten.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 17:00@Håkan C:
Du kan lita på att någon på VR gjort den analysen och kommit fram till att just 1400 kr ger x% överbokning.
Om inte så har någon misskött sitt jobb, alternativt finns det en öppning för en flink räknenisse...TUI har gjort en analys av vad VR
@Håkan C:
Du kan lita på att någon på VR gjort den analysen och kommit fram till att just 1400 kr ger x% överbokning.
Om inte så har någon misskött sitt jobb, alternativt finns det en öppning för en flink räknenisse...
TUI har gjort en analys av vad VR
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 17:17Skulle vara spännande att få veta vad de har för omkostnader. Gissningsvis är 1000 av de 1400 ren vinst. Inget fel med det - det är ju en fantastisk affärsidé nån knäckt en gång i tiden.
Skulle vara spännande att få veta vad de har för omkostnader. Gissningsvis är 1000 av de 1400 ren vinst. Inget fel med det - det är ju en fantastisk affärsidé nån knäckt en gång i tiden.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 17:19De har väl en fyra-fem anställda och sedan ställer Maif upp med mycket folk under loppen.
De har väl en fyra-fem anställda och sedan ställer Maif upp med mycket folk under loppen.
Quote from Funbeat user on 7 January 2009, 17:20Flandern kanske jobbar mer med sponsorer?
Jag har aldrig besökt loppet men gissar att Flandern Runt är ett lika starkt varumärke där nere som VR är hos oss. Om inte starkare. Belgare är helt galna i cykel.
Flandern kanske jobbar mer med sponsorer?
Jag har aldrig besökt loppet men gissar att Flandern Runt är ett lika starkt varumärke där nere som VR är hos oss. Om inte starkare. Belgare är helt galna i cykel.
Quote from j sollerman on 7 January 2009, 17:33dyrt är alltid bra 😉
dyrt är alltid bra 😉