Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu är den genomförd, premiär-Maran..

Jag har inte "farligt" ont efteråt, men jag hade också förberett mig ganska bra. Lite stela vader som gör att det är lite besvärligt att ohindrat gå nedför trappor bara.

Tog ett simpass (för ovanlighetens skull!) ida

Somliga säger si andra så.
Det viktigaste är att du lyssnar på kroppen, och själen. Även huvudet behöver ladda om efter en mara, inte bara kroppen. De flesta dränerar sig rätt duktigt även mentalt på en mara.

Gör annat så länge, tills suget sätter in.

Alternativ träning är ju kanon och underlättar troligen din återhämtning.

Löpträning är nog beroende av hur nära max du gick och hur väl förberedd du var. Jag skulle tro att ett par veckor utan löpning efter ett maraton som varit årets stora mål är att r

Hänger nog på hur bra tränad du är samt hur mycket du tog ut dig. det lter som att du är ganska ok.
jag har kört ett lättare terrängpass idag. Kändes bra. Lite ont i vaden som spökade på maran, så får vara försiktig med den.

Jag kör igång LL programmet p

Jag är nybörjare som du så jag vet inte men planerar att köra igång så snart träningsvärken släpper. Det blir inga riktiga fartpass och kanske lite mindre mängd några veckor för att ge kroppen en naturlig återhämtning sen blir det satsning mot LL30.
Menta

Det är säkert väldigt individuellt. Förra året vilade jag en vecka från löpningen men jag tror att det var för kort tid. För trots att jag inte kände något under maran och inte direkt efter så fick jag efter ett par veckor ont i höften.

I år tänker jag

Ja,jag kommer nog vänta en vecka innan man drar på sig dojarona igen. Men när verker släpper och man känner sig fräsch i kroppen så kommer jag nog börja springa, Men på Onsdag blir det nog ett styrketräningspass så att man håller kroppen i trim men spara

Man får hjälp ner i ett varmt bad, därefter lyfts man till sängen och där blir man.
I 3 dygn mer eller mindre.

Det hände mig efter marathonlopp 1.

ja, det är säkert klokt att vänta lite mer än man egentligen vill..

men det är ju så kul att springa!

Det blir nog en skogslufs under senare delen av den här veckan tror jag...
Det känns inte så illa vilket som, så det blir lagom att köra igång lite lug

Man kan ju ge sig ut på en långsam jogg, bara för att njuta av vädret och titta på omgivningarna.

Jag brukar kalla det genomblödningsträning om det måste verka seriöst, men det är egentligen bara en ursäkt för att få ge sig ut och jogga 🙂

12