Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

4 dagar sen är allt glömt. 😀

Varva ned ordentligt efter första maran. Sug på den goa karamellen att ha klarat något som väldigt få andra förmår under en hel livstid.

Träna lugnt och milt. Simning är bra, cykling är bra eller gå en sakta långpromenad.

Tänk på att immunförsvaret är

Är nog mer som Jenny. På den 4:e dagen uppstod jag på nytt.

4 veckor efter den 1:a så fullföljde jag nr. 2.
Trodde jag var klokare och startade långsammare, men fick nästan samma tid. Lopp nr. 2 var jag "invalid" i 2 dygn ca..

Nu var mitt mål 2 maratho

Okies, det verkar iaf som att det är bäst att inte köra på för hårt i (ny-) början alltså...

Blir en genomblödningstur på onsdag, på terrängspår.

Näääääe du K-G.....inte kan du svara på den här frågan som ju springer i sömnen typ varje natt. Kanske kan inte jag heller svara som springer mindre än alla mina marathonkompisar. Körde ju Riga Marathon i söndags å så nu Stockholm i lördags....fem dagar m

Nu kanske man inte skall ställa för höga krav på arrangörerna men tänk om det skulle finnas isbad på Östermalms IP, vilken oerhört mycket snabbare återhämtning alla skulle få. Sprang Trans Alpine i höstas (35-40 km per dag i 8 dagar) och isbaden (eller gl

Om man sprungit hårt under maran, då tycker jag att man gott kan ge sig ut och gå en runda nästa dag, och sedan träna extra lungt ett par veckor, eller tills det börjar bli spring i benen på nytt.

Lars-Åkes tips är bra för en hel del deltagare.
Dock knappast alla.

Andra - typ mig - mår bäst av ett varmt bad + någon öl.

Nästa vecka skall jag vara med på ett 6D på Rivieran.
Önskemål 73 km/dag ( min ålder ).
Där har varje år varit varmt nog, så n

12