Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHur lägga upp träning?
You need to log in to create posts and topics.

Ekar det för vissa? 😀

Jag har började träna seriöst den 14 augusti i år och har nu kommit till en punkt var jag får lite huvudbry med upplägget.

Från början har jag kört Styrketräning 3 x 90 minuter enligt ett upplagt program enbart för överkroppen mån

Jag skulle säga Skippa det mesta av styrketräningen + yogan och spring mycket mer!!! Du har ju nästan ingen löpning!

Jag tror nog att Christer har rätt.
Man måste nog göra sina mil som Jonas Colting skall ha sagt.

Manne,

jag är nog bättre på teori än praktik, men jag håller nog med Christer om att det är för lite löpning. För triathlon är det väl mest bålstyrka du har nytta för, och det kan du köra på en boll hemma i samband med nåt annat pass (tex efter cykling).

Mkt tips lär du nog få 🙂

Frågan är ju vad som är målet med träningen? Vilka distanser tränar du för och vilken ambitionsnivå? Det är nog här man får börja och sedan bryta ner träningen utifrån det.

Annars håller jag helt med Christer, det är för lite

Kolla träningsguiderna här på FB, Joachim Wisèn har en för olympisk. Jag försöker följa den, men det blir lite avkall på cyklingen nu under mörkerperioden.

Den fungerar mkt bra för mig, blir ca 330min på en full vecka. Men vad
an tycker är lam är indivi

Styrketräningen kommer jag inte att skippa då den har gett mig en mycket bra grund att utgå ifrån till dags dato och efterhand är det tänkt att cyklingen skall väga jämnt med löpningen.
Poweryogan märkte jag direkt att det är en ypperlig form för balans o

Ursprungsfrågan var "Förslag?" - inget annat.

Och du verkar vara ytterligare ett exempel på de som frågar hur man ska göra för att utvecklas fast de egentligen inte vill ändra på nånting.

Njae jag är väl ganska på det klara med hur jag skall utvecklas eftersom jag just nu påstår att jag har utvecklats sedan jag startade min satsning i år, och att jag vet varför?

Och av alla inlägg som inkommit har jag hittills inte fått ett enda förslag p

Kan det vara så att frågan är lite diffus isf?