Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonHur lägga upp träning?
You need to log in to create posts and topics.

Jag vill alltså kunna lägga upp träningen på ett sådant vis att de olika momenten inte stör/tar ut varandra under samma dag.

Jag kan köra överkropp och underkropp via t ex simning och löpning samma dag men inte löpning-cykling eller styrka-simning.

Kör

Ah, jag förstår inte varför du behöver hjälp med det. Du vet väl bäst själv vilka tider du kan vad osv...

Min träning just nu ser ut så här:

Mån: cykel
Tis: sim, spring, sim
Ons: cykel
Tor: spring, cykel
Fre: vila
Lör: sim, spinning
Sön spring

Olika di

Konstig tråd med en fråga som Manne ändå inte vill ha svar på eftersom allt är solklart och nu ska det bara genomföras.

Fattade inte heller att det var ett så konkret tips du ville ha. Beror ju på din hemsituation och vad du vill uppnå. Om de passen du har där är "absoluta" så hade jag lagt upp det såhär:

Mån Löp längre pass
Tis Gym Yoga
Ons Sim Cykel
Tors Gym Löp Int
Fr

Du tränar hårt, varierat, kort som långt. Mitt enda råd är att fortsätta variera träningen så den inte blir statisk dvs att du rullar ditt schema 50 veckor om året.

När du tränar hårt, hur hårt kör du egentligen? Hur vet du att ett långpass löpning på 2:

Får jag fråga varför du enbart styrketränar överkroppen? Finns det nån nytta av att ha starka bröstmuskler och biceps? Själv tränar jag mest ben och bålstyrka samt några simspecifika övningar. Jag har dock köpt Joe Friels teorier helt och hållet utan att

Eftersom att jag pysslar med cykel i lika stora delar och vill därför spara benen och hittills tycker jag att det funkar utmärkt eftersom jag ser resultat

Sidan ska jag dock studera närmare då den verkar vettig vid en snabb överblick:http://www.trainingb

Med 14 mil i veckan så sparar du benen.

Dock cyklar jag långt mer än det dubbla, per vecka.

Bra länk Manne!!