Quote from Guest on 1 May 2010, 21:19Som glad ungdom (13 år sedan) åkte jag VR.
Nu är det dags igen, som gubbe.
Vi siktar på 12 timmar för att göra det möjligt för alla i gruppen.Hur lägger man upp VR? Vilket tempo bör man ha för 12 tim? Hur många och långa raster? Vilka "solklara" hållt
Som glad ungdom (13 år sedan) åkte jag VR.
Nu är det dags igen, som gubbe.
Vi siktar på 12 timmar för att göra det möjligt för alla i gruppen.
Hur lägger man upp VR? Vilket tempo bör man ha för 12 tim? Hur många och långa raster? Vilka "solklara" hållt
Quote from j sollerman on 1 May 2010, 21:29Ett bra depåtips är att stanna i varannan depå. Då sparar ni in en hel del tid. Klart att maten duger på VR men att stå i moskön i Jönköping tar sin tid. Om ni kör 27,3 i snitt så landar ni på 11 timmar då har ni råd att vara en timme i depåer.
Ett bra depåtips är att stanna i varannan depå. Då sparar ni in en hel del tid. Klart att maten duger på VR men att stå i moskön i Jönköping tar sin tid. Om ni kör 27,3 i snitt så landar ni på 11 timmar då har ni råd att vara en timme i depåer.
Quote from Lena O on 1 May 2010, 23:08Håller med Kalle om varannan depå.
Skippa Matställerna i Jkpg och Hjo.
Riktigt svårt att höja med lasagne eller korv i magen.
knappra på bars och fyll på flaskorna.
Stanna i ca 10minuter i depåerna
Håller med Kalle om varannan depå.
Skippa Matställerna i Jkpg och Hjo.
Riktigt svårt att höja med lasagne eller korv i magen.
knappra på bars och fyll på flaskorna.
Stanna i ca 10minuter i depåerna
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 10:32Om tidsmålet är det primära är det bara att försöka skära ner på tiden ni står stilla så mycket som möjligt, dock under villkor att ni inte riskerar att gå tomma på energi eller vätska. Ni får fundera på hur mycket mat och vätska ni är villiga att ha med
Om tidsmålet är det primära är det bara att försöka skära ner på tiden ni står stilla så mycket som möjligt, dock under villkor att ni inte riskerar att gå tomma på energi eller vätska. Ni får fundera på hur mycket mat och vätska ni är villiga att ha med
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 11:04Blir det kö vid depåerna?
Jag vet folk som gör egna depåer i Vasaloppet just för att slippa förlora tid i köer.
Blir det kö vid depåerna?
Jag vet folk som gör egna depåer i Vasaloppet just för att slippa förlora tid i köer.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 13:09Kör en annan dag så slipper ni en massa köer.
Tanka på någon mack och köp en påse kanelbullar.
Kör en annan dag så slipper ni en massa köer.
Tanka på någon mack och köp en påse kanelbullar.
Quote from j sollerman on 2 May 2010, 15:58Ja det är en del folk i depåerna. Så det kan ta lite tid. Men att ha egna depåer på vättern är det typ inga som har.
Att köra en annan dag vore ju inte samma grej. Då missar man ju folkfesten!
Ja det är en del folk i depåerna. Så det kan ta lite tid. Men att ha egna depåer på vättern är det typ inga som har.
Att köra en annan dag vore ju inte samma grej. Då missar man ju folkfesten!
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 16:04Ähh, du vill bara ha rulle.
Ähh, du vill bara ha rulle.
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 16:07David, det är inte tillåtet med motorer på VR, så man måste nog köra en annan dag om man måste tanka på en mack 😉
David, det är inte tillåtet med motorer på VR, så man måste nog köra en annan dag om man måste tanka på en mack 😉
Quote from Funbeat user on 2 May 2010, 16:09Jag tror att de har kylarvätska också.
Jag tror att de har kylarvätska också.