Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:33Gött, då behöver jag inte fundera.
Jag är uppväxt med en fader som är polis och alltid fått höra att aldrig lämna värdesaker ifrån sig för då blir man av med dem, vilket jag även erfarit ett par gånger. Så jag är ganska nojig när det gäller sådana saker :
Gött, då behöver jag inte fundera.
Jag är uppväxt med en fader som är polis och alltid fått höra att aldrig lämna värdesaker ifrån sig för då blir man av med dem, vilket jag även erfarit ett par gånger. Så jag är ganska nojig när det gäller sådana saker :
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 14:40Bra tips i denna tråden, jag som nybörjare tycker det ska bli jättekul!
Däremot finns det inte en chans i världen att jag skulle ställa ifrån mig min racer obevakad i en depå. 🙂
Bra tips i denna tråden, jag som nybörjare tycker det ska bli jättekul!
Däremot finns det inte en chans i världen att jag skulle ställa ifrån mig min racer obevakad i en depå. 🙂
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 14:41Det går rätt bra att ställa ifrån sig cykeln och hålla den under viss uppsikt. Skulle aldrig släpa med mig ett lås på VR.
Det går rätt bra att ställa ifrån sig cykeln och hålla den under viss uppsikt. Skulle aldrig släpa med mig ett lås på VR.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 14:56Jag hade inte heller tänkt att släpa med något lås på VR. Men jag köpte ändå detta billiga och förmodligen ganska dåliga lås på Biltema:
http://www.biltema.se/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Kombinationslas/
Tanken är att ha med det på helgturerna och då använd
Jag hade inte heller tänkt att släpa med något lås på VR. Men jag köpte ändå detta billiga och förmodligen ganska dåliga lås på Biltema:
http://www.biltema.se/Fritid/Cyklar/Tillbehor/Kombinationslas/
Tanken är att ha med det på helgturerna och då använd
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 15:23Som Martin sa, jag har svårt att kunna släppa cykeln på VR utan uppsikt. Men när det sades att det bara tog ett par minuter att hämta tillbehör i depån kan jag och kompisen turas om och ta pass vid hojarna.
/Stefan
Som Martin sa, jag har svårt att kunna släppa cykeln på VR utan uppsikt. Men när det sades att det bara tog ett par minuter att hämta tillbehör i depån kan jag och kompisen turas om och ta pass vid hojarna.
/Stefan
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 15:40Just ja - jag funderar på att köra Vätternrundan utan sadelväska och helt enkelt förlita mig till mina fickor som jag tänker fylla med:
- slang
- pump
- verktyg
- gels & bars
- kamera
- mobilBeroende på väder så blir det ju regnskydd och skoskydd. Armv
Just ja - jag funderar på att köra Vätternrundan utan sadelväska och helt enkelt förlita mig till mina fickor som jag tänker fylla med:
- slang
- pump
- verktyg
- gels & bars
- kamera
- mobil
Beroende på väder så blir det ju regnskydd och skoskydd. Armv
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 15:50Det är lustigt hur olika vi tänker Martin! 🙂
Jag hatar att ha en massa grejer på mig. Det känns som man har blybälte på sig. Därför har jag alla cykelgrejer i sadelväskan och sedan även en sådan där liten överramsväska som blivit poppis, som jag stoppa
Det är lustigt hur olika vi tänker Martin! 🙂
Jag hatar att ha en massa grejer på mig. Det känns som man har blybälte på sig. Därför har jag alla cykelgrejer i sadelväskan och sedan även en sådan där liten överramsväska som blivit poppis, som jag stoppa
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 15:54En rejäl kedja stoppar tjuven ett tag.
BILD:http://www.eklundh.com/media/cache/img/EKL/2009/06/Atlas/Media/modules/articleimages/EKL/2009/06/08/10/anchorchain_1033321220.jpg
En rejäl kedja stoppar tjuven ett tag.
BILD:http://www.eklundh.com/media/cache/img/EKL/2009/06/Atlas/Media/modules/articleimages/EKL/2009/06/08/10/anchorchain_1033321220.jpg
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:01Håller med Robert, jag stoppar så mycket som möjligt i sadelväskan.
Håller med Robert, jag stoppar så mycket som möjligt i sadelväskan.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 16:10Hm, jag kanske tänker för mkt på att se snygg ut på cykeln (vilket man säkerligen kan göra med väska också!) 🙂
Vad tar man med sig i sadelväskan? Armvärmare, benvärmare, regnskydd, verktyg mm? 🙂
Hm, jag kanske tänker för mkt på att se snygg ut på cykeln (vilket man säkerligen kan göra med väska också!) 🙂
Vad tar man med sig i sadelväskan? Armvärmare, benvärmare, regnskydd, verktyg mm? 🙂