Quote from Guest on 3 July 2012, 19:32Min sambo har en Garmin FORERUNNER 610, sedan en tid tillbaka har den strulat lite.
Det har varit problem att få igång den trots att den varit ny laddad men nu är den stendöd. Kan det vara batteriet som är helt urladdat ? Han har provat 2 olika laddare m
Min sambo har en Garmin FORERUNNER 610, sedan en tid tillbaka har den strulat lite.
Det har varit problem att få igång den trots att den varit ny laddad men nu är den stendöd. Kan det vara batteriet som är helt urladdat ? Han har provat 2 olika laddare m
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 19:42Det låter som ett garantiärende.
Det låter som ett garantiärende.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 19:46Han har haft klockan i lite mer än 2 år glömde jag att skriva.
Han har haft klockan i lite mer än 2 år glömde jag att skriva.
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 20:04Du kan prova att göra en fabriksåterställning av klockan:
https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId=%7B0439fb90-a761-11e0-d01c-000000000000%7D
Om inte det funkar så är det troligen hårdvarufel. Kontakta återförsäljaren eller Gar
Du kan prova att göra en fabriksåterställning av klockan:
Om inte det funkar så är det troligen hårdvarufel. Kontakta återförsäljaren eller Gar
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 21:37Ett laddbart batteri som används mycket brukar man säga ska räcka i ca 1000 laddningar, det var några få år sedan jag jobbade i teknikbutik så nya batterier kanske håller något längre, dock med mer funktioner får ju batteriet jobba mer och laddas oftare.
Ett laddbart batteri som används mycket brukar man säga ska räcka i ca 1000 laddningar, det var några få år sedan jag jobbade i teknikbutik så nya batterier kanske håller något längre, dock med mer funktioner får ju batteriet jobba mer och laddas oftare.
Quote from Lars Mörrby on 3 July 2012, 21:55Springer du 4 gånger i veckan och laddar klockan inför varje pass (vilket nog sker automatiskt när du synkar den) så borde den alltså hålla cirka 5 år. Sedan blir ju inte batteriet stendött över en natt utan batteritiden försämras. Om du ser till hur lång
Springer du 4 gånger i veckan och laddar klockan inför varje pass (vilket nog sker automatiskt när du synkar den) så borde den alltså hålla cirka 5 år. Sedan blir ju inte batteriet stendött över en natt utan batteritiden försämras. Om du ser till hur lång
Quote from Funbeat user on 3 July 2012, 22:09För att vara tydlig här: Åsas beskrivning tyder inte på batterifel.
För att vara tydlig här: Åsas beskrivning tyder inte på batterifel.
Quote from Ulrika Ekelund on 3 July 2012, 23:06Har för mig att Garmin har tre års garanti.
Har för mig att Garmin har tre års garanti.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 07:32Det är riktigt att Garmin lämnar 3 års garanti på varor sålda i Sverige. Det måste man kunna styrka med kvitto.
http://www.garmin.com/se/service/
Det är riktigt att Garmin lämnar 3 års garanti på varor sålda i Sverige. Det måste man kunna styrka med kvitto.
Quote from Funbeat user on 4 July 2012, 08:44Garmin är enligt min erfarenhet väldigt generösa gällande garanti ärenden. På beskrivningen av ditt fel låter det som om klockan laddats när den varit fuktig och då kan det tydligen ärjas inne i klockan på något sätt.
Hur som helst lämna in klockan så har
Garmin är enligt min erfarenhet väldigt generösa gällande garanti ärenden. På beskrivningen av ditt fel låter det som om klockan laddats när den varit fuktig och då kan det tydligen ärjas inne i klockan på något sätt.
Hur som helst lämna in klockan så har