Quote from Guest on 8 May 2010, 21:12Hej på er!
Jag skulle behöva lite hjälp i frågan hur lång tid jag ska räkna med innan jag är "tillbaka på banan".
Har precis kommit igång med träningen efter förlossning och undrar hur länge jag bör räkna innan jag kan springa långrundor (med mina mått
Hej på er!
Jag skulle behöva lite hjälp i frågan hur lång tid jag ska räkna med innan jag är "tillbaka på banan".
Har precis kommit igång med träningen efter förlossning och undrar hur länge jag bör räkna innan jag kan springa långrundor (med mina mått
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 21:22En tumregel som jag hört är att det tar tre ggr den tid du hållt upp för att komma tillbaka till samma form när du slutade. Så har du varit förkyld i en vecka så tar det tre veckor innan du är tillbaka i samma form som innan förkylningen. Vet inte om det
En tumregel som jag hört är att det tar tre ggr den tid du hållt upp för att komma tillbaka till samma form när du slutade. Så har du varit förkyld i en vecka så tar det tre veckor innan du är tillbaka i samma form som innan förkylningen. Vet inte om det
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 21:26Men det tar inte 27 månader att ta sig ens från _total_ nybörjare till milen, så det kan inte stämma för längre uppehåll.
Men det tar inte 27 månader att ta sig ens från _total_ nybörjare till milen, så det kan inte stämma för längre uppehåll.
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 21:34Tumregeln beror nog på hur långt uppehållet varit. Inte stämmer det när det gäller, bara en vecka. Man tappar väl ingenting på en vecka?
Jag har hört en tumregel som slog åt precis andra hållet. Att man tog igen en förlorad månad på en vecka. Alltså, 3 m
Tumregeln beror nog på hur långt uppehållet varit. Inte stämmer det när det gäller, bara en vecka. Man tappar väl ingenting på en vecka?
Jag har hört en tumregel som slog åt precis andra hållet. Att man tog igen en förlorad månad på en vecka. Alltså, 3 m
Quote from Funbeat user on 8 May 2010, 23:54Jag brukar räkna med att det tar 6 veckor att göra 1 mil med ära.
Gäller stäckan ett marathon, jag då räknar jag med, det dubbla 12 veckor.
Det stämmer bra på mig. 😉
Jag brukar räkna med att det tar 6 veckor att göra 1 mil med ära.
Gäller stäckan ett marathon, jag då räknar jag med, det dubbla 12 veckor.
Det stämmer bra på mig. 😉
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 07:27Tumregeln kanske inte stämmer då! Jag vet inte! Kör på bara så märker man väl när man är tillbaka på sin vanliga nivå igen!
Tumregeln kanske inte stämmer då! Jag vet inte! Kör på bara så märker man väl när man är tillbaka på sin vanliga nivå igen!
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 09:23Hehe, många tumregler.. Beror såklart på hur vältränad man var när innan uppehållet, samt hur långt uppehåll man haft.
Och visst, man märker väl hur mkt man orkar. Jag känner bara att jag skulle kunna ge mig ut o springa milen nästa vecka, men det är kans
Hehe, många tumregler.. Beror såklart på hur vältränad man var när innan uppehållet, samt hur långt uppehåll man haft.
Och visst, man märker väl hur mkt man orkar. Jag känner bara att jag skulle kunna ge mig ut o springa milen nästa vecka, men det är kans
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 11:58Du klara säkert att springa en mil nästa vecka (det handlar ju bara om ett tjockt pannben). Nyttigt är det kanske inte.
Att skynda långsamt gör att man håller i längden. Att inte öka för mycket, så mitt lilla tips är att öka distansen med 0.5 km per veck
Du klara säkert att springa en mil nästa vecka (det handlar ju bara om ett tjockt pannben). Nyttigt är det kanske inte.
Att skynda långsamt gör att man håller i längden. Att inte öka för mycket, så mitt lilla tips är att öka distansen med 0.5 km per veck
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 13:57Att träna bål och bäckenbotten efter en graviditet är nog en skitbra idé.
Att träna bål och bäckenbotten efter en graviditet är nog en skitbra idé.
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 18:02Tänk om du kunde hitta en träningspartner som oxo har fått barn och som vill komma igång å som kanske inte är så där trådsmal liksom. Jag tror att om du hittar henne eller dom så kommer det att gå skitalätt samt bli en djävligt rolig grej i vardagen som d
Tänk om du kunde hitta en träningspartner som oxo har fått barn och som vill komma igång å som kanske inte är så där trådsmal liksom. Jag tror att om du hittar henne eller dom så kommer det att gå skitalätt samt bli en djävligt rolig grej i vardagen som d