Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej på Er!

Oki. Det jag är nyfiken på är vad ni tror jag kan förbättra mig i tid på t ex milen och en halvmara utifrån mina förutsättningar. Jag fick barn -2009 i maj och började från att inte ha tränat på över ett år till att börja springa igen sept -09

Med klokskap och bra upplägg så har du dina bästa år framför dig!
Jag tänkte som du när jag passerade 35-sträcket för en evighet sen, det har blivit många sköna pers sen dess!
Det finns många lysande exempel på att man kan förbättra sig ordentligt i högr

5 år. Urgammalt sätt att se på det.

Dina mål 10K+½M bör du kunna nå tidigare.
Du har garanterat talang för att springa, så spring på som du vill.
3 pass i veckan räcker gott.
Även 2.

Började själv vid ålder 44.
2-3 pass/veckan - nästan alla i pratt

Tack för svar både J-O och K-G! 🙂

Helt klart blir man inspirerad av en människa som Evy Palm även om jag inte skulle våga drömma om hennes prestationer. Men hon är ett bra bevis att vi alla kan bli bättre trots ålder. Jag skulle gärna vilja få till tr

Det finns fler, nu hör man inte så mkt om henne, men se om du hittar ngt om Lilian Magnusson.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Lilian_Magnusson
Hon behövde gå ner i vikt efter tredje barnet och började promenera, sedan följde hon Szalkais program på Marathon

Härlig läsning Lingling 🙂 Verkligen en inspiration!

Kul att höra om dina framsteg!

Jag såg en rekommendation att man skall sikta på att bli som bäst 10 år efter att man börjar löpträna om man vill maximera sina resultat. Om man försöker toppa sitt resultat snabbare är risken att man blir skadad. Men om ma

Hej Lars,

tack för input och kloka ord 🙂

o,j 10 år framåt i livet känns lååångt bort men å andra sidan går ju åren fortare ju äldre vi blir känns det som 😉 Intressant och bra fråga du ställde mig. Efter att ha funderat lite så är nog svaret att JA ja

Rubriken på ditt ämne är nog lite av en utopi.

Vill du bli bra snabbt så betyder det just snabba pass.
Intervaller korta, långa, korta, långa.
5 dagar i veckan - minst.
Håller du kommer du att jubla.

Vill du vara med länge så är tipset raka motsatsen

Finns en del gamla stötar kvar, undertecknad är en av dem, som fortfarande praktiserar långspurt mot slutet av långpass. (H)

12