Quote from Guest on 2 March 2010, 19:46Nu när Vasaloppet är avklarat så är det bara att sikta in sig på nästa gren i Klasikern som jag ska försöka ta mig igenom detta år.
Så nu till frågan: Jag har inte cyklat så mycket förut (inga längre distanser) iallafall så jag undrar hur långt (i MIL)
Nu när Vasaloppet är avklarat så är det bara att sikta in sig på nästa gren i Klasikern som jag ska försöka ta mig igenom detta år.
Så nu till frågan: Jag har inte cyklat så mycket förut (inga längre distanser) iallafall så jag undrar hur långt (i MIL)
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 19:56haha, det beror på hur mycket du kan tänka dig lida 🙂
haha, det beror på hur mycket du kan tänka dig lida 🙂
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 20:07100 mil rekommenderar Vätternrundan på sin sajt.
100 mil rekommenderar Vätternrundan på sin sajt.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 20:09250 mil, blanda gruppkörning över längre sträckor med intervaller, fixa ett gäng att åka med så glider du runt utan besvär
250 mil, blanda gruppkörning över längre sträckor med intervaller, fixa ett gäng att åka med så glider du runt utan besvär
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 20:26Håller med Martin, det beror helt på vad du vill ha för upplevelse av loppet. En kompis genomförde loppet helt otränad, men stod upp de sista 5 milen för att han suttit sönder arslet. (t-)
Jag "brukade" köra 60-85 mil under våren och det räckte utmärkt,
Håller med Martin, det beror helt på vad du vill ha för upplevelse av loppet. En kompis genomförde loppet helt otränad, men stod upp de sista 5 milen för att han suttit sönder arslet. (t-)
Jag "brukade" köra 60-85 mil under våren och det räckte utmärkt,
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 20:42Jag har tänkt mig att kunna lida lite under träningen för att kunna "njuta" lite under loppet. Så träna är jag inte rädd för.
Så kanske 100 mil från nu till starten är ok tycker ni??
Jag har tänkt mig att kunna lida lite under träningen för att kunna "njuta" lite under loppet. Så träna är jag inte rädd för.
Så kanske 100 mil från nu till starten är ok tycker ni??
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:062008 hann jag 75 mil från 12:e Maj utan att träna ihjäl mig, men kroppen hann inte vänja sig. Börjar du nu (eller så snart snön släpper greppet) så bör du enkelt hinna över 100 mil, och framförallt hinna "sitta in dig". Åtminstone en tur runt eller över 1
2008 hann jag 75 mil från 12:e Maj utan att träna ihjäl mig, men kroppen hann inte vänja sig. Börjar du nu (eller så snart snön släpper greppet) så bör du enkelt hinna över 100 mil, och framförallt hinna "sitta in dig". Åtminstone en tur runt eller över 1
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:19Tio tiomilaturer låter som ett bra upplägg, 100 enmilaturer ett dåligt sådant.
Tio tiomilaturer låter som ett bra upplägg, 100 enmilaturer ett dåligt sådant.
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:21Det beror helt på om du vill "komma runt" eller har några tidsmål...
Jag körde min första runda förra året och hade innan dess inte mycket cykelträning (däremot en hel del uthållighet från löpning).
Då hade jag som mål att få ihop 200 mil och lyckades c
Det beror helt på om du vill "komma runt" eller har några tidsmål...
Jag körde min första runda förra året och hade innan dess inte mycket cykelträning (däremot en hel del uthållighet från löpning).
Då hade jag som mål att få ihop 200 mil och lyckades c
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:29Å jag säger, börja träna med en cykelklubb så blir träningen roligare och du får lite koll på klungkörning
Å jag säger, börja träna med en cykelklubb så blir träningen roligare och du får lite koll på klungkörning