Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:34Tänker först börja hemma i vardagsrummet på en Trainer (Biltema) som jag har en annan tråd på, för att sedan ta ut cykeln när snön försviner. Så innad det är dax så kanske man har stält in sadelhöjd och lite ont i rumpan saker för att sedan börja cykla lä
Tänker först börja hemma i vardagsrummet på en Trainer (Biltema) som jag har en annan tråd på, för att sedan ta ut cykeln när snön försviner. Så innad det är dax så kanske man har stält in sadelhöjd och lite ont i rumpan saker för att sedan börja cykla lä
Quote from Funbeat user on 2 March 2010, 21:38Har du kört Vasaloppet något så när vältränad klarar du Vättern lätt med 100 mil ute på cykeln i benen. Några timmar på trainern innan du kommer igång ute är bra så du inte vilar nu när skidorna är klara.
Har du kört Vasaloppet något så när vältränad klarar du Vättern lätt med 100 mil ute på cykeln i benen. Några timmar på trainern innan du kommer igång ute är bra så du inte vilar nu när skidorna är klara.
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:07Mitt första VR hade jag cyklat 85 mil, varav 10 mil som längst. Hade med mig kondis från Vasaloppet. VR tog då 12 tim. Året efter hade jag cyklat 140 mil med 5-6 pass på 10 mil, då tog det dryga 10 tim. Bägge gångerna satt jag på en hybrid, och cyklade al
Mitt första VR hade jag cyklat 85 mil, varav 10 mil som längst. Hade med mig kondis från Vasaloppet. VR tog då 12 tim. Året efter hade jag cyklat 140 mil med 5-6 pass på 10 mil, då tog det dryga 10 tim. Bägge gångerna satt jag på en hybrid, och cyklade al
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:19Man får intrycket av att folk inte tycker det är roligt att träna cykel när man läser i denna tråden. Att dom bara vill träna den mängd det krävs för att klara VR. Vad kallar man en sån cyklist?
Men, va vet jag? Folk kanske inte har tid att träna.
Det
Man får intrycket av att folk inte tycker det är roligt att träna cykel när man läser i denna tråden. Att dom bara vill träna den mängd det krävs för att klara VR. Vad kallar man en sån cyklist?
Men, va vet jag? Folk kanske inte har tid att träna.
Det
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 09:55Visst är det! En majkväll bland blommande hagar och röda stugor i det fylliga ljuset från en lågt stående sol är det underbart att cykla några timmar.
Men ska man ha tid också, och det är nog där den begränsande faktorn finns för många av oss. Om det är
Visst är det! En majkväll bland blommande hagar och röda stugor i det fylliga ljuset från en lågt stående sol är det underbart att cykla några timmar.
Men ska man ha tid också, och det är nog där den begränsande faktorn finns för många av oss. Om det är
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 13:13Om man räknar med en medelhastighet under träning på mellan 25 och 30 km/h så tar det 33-40 timmar att cykla 100 mil. Det är ju inte speciellt mycket tid utspritt under 8-9 vårveckor, om man räknar sig som cyklist bör man hitta den tiden, det är ju faktis
Om man räknar med en medelhastighet under träning på mellan 25 och 30 km/h så tar det 33-40 timmar att cykla 100 mil. Det är ju inte speciellt mycket tid utspritt under 8-9 vårveckor, om man räknar sig som cyklist bör man hitta den tiden, det är ju faktis
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 17:22Martin: För mig handlar det om att (L) många olika träningsformer, däribland cykling både på landsväg och i skogen. Men löpning, paddling och orientering tar också dygnets timmar i anspråk och dessutom familjeliv, jobbet och det stora gamla huset...
Nu
Martin: För mig handlar det om att (L) många olika träningsformer, däribland cykling både på landsväg och i skogen. Men löpning, paddling och orientering tar också dygnets timmar i anspråk och dessutom familjeliv, jobbet och det stora gamla huset...
Nu
Quote from Charlotte Skoglund on 3 March 2010, 17:57har under mina rundor haft mellan 12 och 450mil
kört på massa olika gamla racerhojjar och en cx...
det går att ta sig imål på precis hur få mil i träning som helst men det blir sååååå mycket roligare och lättare med fler mil.För att få in känslan hur ju
har under mina rundor haft mellan 12 och 450mil
kört på massa olika gamla racerhojjar och en cx...
det går att ta sig imål på precis hur få mil i träning som helst men det blir sååååå mycket roligare och lättare med fler mil.
För att få in känslan hur ju
Quote from Funbeat user on 3 March 2010, 23:17Många ser det tydligen som nödvändigt ont att träna inför vättern sen hänger de cykeln i garaget och rör den inte mer det året.
Många ser det tydligen som nödvändigt ont att träna inför vättern sen hänger de cykeln i garaget och rör den inte mer det året.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 07:59Tommy: Vad grundar du det påståendet på?
Tommy: Vad grundar du det påståendet på?