Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur långt
You need to log in to create posts and topics.

Antalet cyklister på vägarna före resp. efter VR?

Det har jag inte märkt av här i Norduppland iaf 🙂

Jag får för mig att "riktiga" cyklister ser ner lite på motionärer med VR som höjdpunkten på cykelsäsongen - och vill distansiera sig lite från dem, därför dessa kommentarer - men jag kan ha fel i den

>Lars
Vi ( om jag med vi menar vi i AC-Tierp ) ser inte alls ner på vätterncyklisterna. Vi vill gärna ha in dem i vår verksamhet.
Du är mer än välkommen att delta på våra träningar, då du finns inom vårt verksamhetsområde.

Finns en del skidåkare som har samma inställning till Vasaloppsåkare - trots att Vasaloppet ju ändå är både en motionsgala OCH en elittävling

Många i mitt område har jag upplevt detta. Sen är det ju inget fel i detta. De har satt upp som mål att cykla VR. Sen är det bra med det!
Ser det inte som någon stor fysisk prestation att cykla runt Vättern. Människan är konstruerad för att vara i rörelse

Människan är väl konstruerad även för mentala påfrestningar?

Lars: Jag körde mina första 15 VätternRundor under sådana premisser
och har många vänner/bekanta som gjorde/gör samma sak.

Nu smeka jag inte bollen runt 100x50 längre så nu är det mer cykling året om

Jag ser iaf inte ner på folk som bara kör vättern eller klassikern. Men jag tycker dom ska ge cyklingen en rejäl chans. Gå med i en klubb, köra lite Gran Fondos t.ex. mm. Om man bara tränar för vättern och kör den så finns det risk att man missar många as

Jag tycker personligen konstigt nog att det känns som ett stort steg att ta till att börja köra fondos mm...:-)

eller tar man lite sköna avslappnade brevet rundor med massa fika 🙂

billigt socialt och skojj ......finns varierade sträckor mellan 20-100mil

för datum till alla dessa underbara lopp

http://www.randonneurs.se/