Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelHur långt cyklar du till jobbet?
You need to log in to create posts and topics.

ca 48km t.o.r beror lite på vägval, oftast blir det 2 - 3 ggr i veckan ibland alla 4 dagarna
beror på vad man har cyklat på helgen innan och vad planerna är för helgen som kommer. Med racer tar det ca 50 min enkel med mtb tar det ca 60 och med dubbdäck på

Ja, jag börjar mitt jobb 7.30. Brukar cykla hemifrån runt 6 så jag är på jobbet runt 7 för att hinna duscha och klä om.
Hem så kommer jag hem ungefär samma tid som om jag skulle åka kommunalt. Men så får jag sällskap de sista 8 km av sambon som jag ändå

Jag cyklar mellan 5,5-6,5 mil / dag beroende på vägval. Ibland tar jag en omväg för att få sällskap en bit med en kompis. Jag cyklar 3-5 dagar / vecka.

Aadu Ojaste! prova å läs mitt svar igen
hur får du fram å tbax till å bli enkel väg?

Jag läste väl fel.

Enkel väg 10 km uppför som tar cirka 30 min. Hem går det på cirka 15 min om jag åker asfaltsvägen hem. Brukar oftast ta en sväng iskogen på hemvägen då jag cyklar mtb.

Ca 2 mil enkel väg. Brukar bli två tröskelpass om dagen alltså... kör 3-4 dagar i veckan, blir för mycket med 5 eftersom jag kör så pass hårt.

Hela 2,22 km blir det för min del..

4 mil enkel resa
In ena dan och hem andra osv
sista 4-5 km i Citymiljö, en massa bilar och gångare men framför allt "Jag bor i stan"-cyklister (ja, de som tror de äger gatorna fast de aldrig skaffat körkort)

Jag kör liknande upplägg som Susse, dvs oftast bara enkel väg (ca 25 km). Cyklar 4 dagar i veckan, vilar på fredagen och tar då med prylar inför nästa veckas behov, så att jag slipper ha en massa packning på cykeln.

Jag är nybörjare på att cykla lite "l