Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

I och med att det inte är kontrollmätt tycker jag är ointressant exakt hur långt det är. Personrekord räknas bara på kontrollmätta tävlingar (jodå!) och faktorer som banprofil, temperatur, motvind/medvind osv påverkar lika mycket som några meter hit och d

jag sprang med GPS och som jag minns det skillde inte många meter från 10 km....

Tack för alla svar! Låter som om jag kan vara ganska nöjd med mitt resultat eftersom banan inte skiljde alltför mycket från 10 km. Toppen!

9920 meter för mig 🙂 men om man kör inner-eller yttervarv på Studan spelar ju roll.

Har för mig att det sas att banan var 9,7-9,8 km förra året. Vet ej om de ändrat den till i år. 200-300 m kortare bana ger en rätt mkt bättre tid.

Blodomloppet Jönköping var ca 9,5 km förra året, då gick det undan 😉

Blodomloppet i Göteborg förra året var 9.6 km tror jag.
I år skulle de inte göra om samma misstag.

De gjorde dom inte - de lyckades mäta 9 280 meter. Hade 35.49 på den sträckan och förstod att det var helt åt helvete felmätt.

Att dom lyckas. Bara det är

Tycker det är lite tråkigt att det alltid diffar på angiven distans och verklig distans, men samtidigt kanske man inte kan begära att varenda litet lopp ska ha en kontrollmätt bana. Jag ska springa Hässelbyloppet för att testa formen, 10000m kontrollmätt

dubbelpost

12