Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpninghur mkt vatten?
You need to log in to create posts and topics.

Just det här med att dricka vatten under träning har jag problem med. När jag tränar gym eller annat där pulsen inte stiger så mycket går det bra att dricka men under fotboll,innebandy, löpning och sådant funkar det inte alls. Mest tränar jag löpning nu o

Drunkning är iofs inte vattenförgiftning utan kvävning, men några fall av vattenförgiftning är kända också.
KTH:s Datasektion lyckades få Radio Stockholm att varna för att rengöringsmedlet diväteoxid läckt ut i vattensystemet på reningsverket i Sumpan - d

När jag springer turer på över 1h har jag med mig saft med tillsatt socker och salt i. Lätt att fixa till.

Daniel: Det kan bli problem om du bara tar dig runt 4 mil. Då är det 2195 meter kvar.

Anna-Karin: Hur mycket socker respektive salt till vilken mängd saft, fungerar för dig?

Kuma G?u Warrior: Jag kör på smak. Sätter man i för mycket av salt eller socker så smakar det vidrigt att dricka och det funkar ju inte heller.

Jag har ett perfekta vätskebälte med små 2 dl flaskor på så det blir ju inte så mycket per flaska. På ett ung

Jag fick ett recept här på Funbeat en gång:

1 liter vatten
20-50 gram socker (druvsocker eller fruktsocker)
1 krm salt

Smaksätt med citron

Skulle tro att det går att smaksätta med annat också.

Tack för receptet! 😀

Det blir väldigt gott att smaksätta med sån där limedryck man blandar drinkar av.

Jag kör med helt vanligt socker. Tycke rinte det finns någon annledning till att krånga till det. Den dagen jag känner att det inte räcker till får jag väl börja leta efter annat.