Quote from Guest on 3 May 2010, 11:25Hur mycket dricker i i snitt per timme under långpass?
Hur mycket dricker i i snitt per timme under långpass?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:35Beror på vädret. Men magen lär enligt uppgift inte ta upp mer än en knapp liter i timmen (borde ju variera väldigt mellan en 45-kilos kropp och en 100-kilos dito ...), så är det nog ingen idé att dricka mer än så.
Beror på vädret. Men magen lär enligt uppgift inte ta upp mer än en knapp liter i timmen (borde ju variera väldigt mellan en 45-kilos kropp och en 100-kilos dito ...), så är det nog ingen idé att dricka mer än så.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 12:13Hur långa är dina långpass Sanna? Cyklar du i två timmar räcker en flaska, cyklar du längre behövs ca en flaska i timmen för mig när det är lagom väder. Är det jättevarmt ute lite mer och är det kallt, lite mindre.
Hur långa är dina långpass Sanna? Cyklar du i två timmar räcker en flaska, cyklar du längre behövs ca en flaska i timmen för mig när det är lagom väder. Är det jättevarmt ute lite mer och är det kallt, lite mindre.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 12:15Jag brukar ta en slurk var 20 minut. Hinner jag bli törstig däremellan är det ju bara till att dricka lite mer då.
Jag brukar ta en slurk var 20 minut. Hinner jag bli törstig däremellan är det ju bara till att dricka lite mer då.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 12:215 mil ca 7dl, är vad som ryms i min flaska.
Inser nu att man är ganska bränslesnål.
5 mil ca 7dl, är vad som ryms i min flaska.
Inser nu att man är ganska bränslesnål.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 12:38Linus: 4-5 timmar brukar dom ligga på!
Linus: 4-5 timmar brukar dom ligga på!
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:29OK, då brukar jag få ner ca 4 st 0.7l flaskor på den tiden, men som sagt, det beror på temperaturen.
OK, då brukar jag få ner ca 4 st 0.7l flaskor på den tiden, men som sagt, det beror på temperaturen.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:33På 4-5 timmar får jag nog ner ca två 0,7l-flaskor som mest, om det inte är överdrivet varmt. Dricker jag mer blir det bara fler stopp för blåstömning.
På 4-5 timmar får jag nog ner ca två 0,7l-flaskor som mest, om det inte är överdrivet varmt. Dricker jag mer blir det bara fler stopp för blåstömning.
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:37Vad dricker ni? Vatten? sportdryck?
Har hört att vatten och resorb (vätskersättning) ska vara bra för att slippa saltobalans stämmer det?
Vad dricker ni? Vatten? sportdryck?
Har hört att vatten och resorb (vätskersättning) ska vara bra för att slippa saltobalans stämmer det?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 13:42Vatten, sportdryck eller saft. Olika vid olika tillfällen.
Vatten, sportdryck eller saft. Olika vid olika tillfällen.